Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

har sett en hel del Imprezor runt omkring, väldigt många med rostiga bromsskivor. Mina egna va ganska rostiga när ja köote bilen…. dock har de slitits ner på själva bromsytan nu men resten utav skivorna är bara rost i stort sätt. Det är dax att byte bägge fram snart til ett par nya… Hur gör man för att dom inte ska rosta o se ut som skit ? Tips ?

SecretAgentMan
      Deltagare

Ummm…de blir så bara, lev med det. 🙂

Man byter inte skivor för att det är lite ytrost på ytor där inte bromsbeläggen kommer åt att slita på’t. 😉

/J

nukem
        Deltagare

nej nej, jag ska byta för att klossarna tuggar metall mot metall och för at tskivorna är under 22 mm och det är dags o byta skivor fram.

tänkte bara att det borde finnsa något sätt att behandla dom delar där man inte bromsar av skivan så att det just inte blir ytrost på det ?

SecretAgentMan
          Deltagare

Tja….du kan ju alltid ta av dem och doppa dem i vax efter varje runda. 😀

/J

.zip
            Deltagare

Ytrost får jag på skivorna efter en regning dag. Men det försvinner lika fort om jag far ut och bromsar lite lätt.

//.zip

Palm
              Deltagare

Ett tips är att lämna dom på kromatering, ska försöka göra de på alla bromsdelar inkl ok tänkte ja någon gång.

Det vanligaste på stål är gulkromatering och då blir det såhär, porrigt som fan ser de ut i hjulhusen 😮

http://www.epi.com/metal-finishes/images/E-Chrome_Ultra_Yellow2_Full.jpg

challe
                Deltagare

Palm: Va i…. ska du formatera om bilen till en bling-bling kärra som du bara kör när det är vindstilla, +20C och sol 😉 :+

Palm
                  Deltagare

Palm: Va i…. ska du formatera om bilen till en bling-bling kärra som du bara kör när det är vindstilla, +20C och sol 😉 :+

Nu är vi offtopic men tvärt om, de ska fan åkas brett i saltslasket 😀

specialized
                    Deltagare

Ett billigare alternativ borde ju vara att lacka HELA skivan med värmebeständig lack, typ hammarlack. Om den nu pallar 600-700 grader ? 🙂

Sedan slänga på några skitbromsbelägg och ut och bromsa ren anläggningsytan. Göres på väl vald plats då jag inte kan garantera någon bromsverkan 😉

Sen tillbaks med de beläggen du vanligtvis åker med.

Nu är skivan lackad och rostfri där inte bromsbeläggen går mot 🙂

Kanske inte blir så fräckt, men det funkar ju 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                      ———————————-
                      SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Oblivion
                      Deltagare

Ett billigare alternativ borde ju vara att lacka HELA skivan med värmebeständig lack, typ hammarlack. Om den nu pallar 600-700 grader ? :)Sedan slänga på några skitbromsbelägg och ut och bromsa ren anläggningsytan. Göres på väl vald plats då jag inte kan garantera någon bromsverkan ;)Sen tillbaks med de beläggen du vanligtvis åker med.Nu är skivan lackad och rostfri där inte bromsbeläggen går mot :)Kanske inte blir så fräckt, men det funkar ju :)Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857———————————-SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Gjorde så att jag maskerade bromsytan o lackade resten med silver hammarlack. Blev bra mycket snyggare än att ha rostiga skivor kan jag lova. Någon färg som matchar fälgarna e rätt noice =)
                        Körde me sån hammarlack man penslar på ^^ Lite jobb men som sagt… D blev bra mkt bättre

– Stefan

lunkan
                        Deltagare

Tycker det ser ut som att EBC Turbo Groove skivorna är behandlade på nåt sett, har haft mina i nåt år nu o jag tror inte dom har börjat rosta ännu. Streetperformance har dessa o där har vi lite rabatt 😉

MariaimprezaGT
                          Deltagare

Stämmer bra.. det är en plättering på dem. USR skivorna har nåt svart material över hela bromsskivan där man bromsar bort färgen på slitytorna.

Maria

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.