Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Sv3nsken
    Deltagare

Funderar på att rostskydda subban innan vintern. Vilket fabrikat ska man använda sig av? Dinitrol & tectyl är väl dem två stora rikstäckande. Sen finns ju rostskyddsmetoder i sthlm, men det tycker jag är lite långt att åka.

Vilket fabrikat föredrar ni, och på vilken eventuell station har ni behandlat bilen? Och vad rekommenderar Subaru? 🙂

Allt och alla förslag och tankar är välkomna!

/Jonatan.

Manor
      Deltagare

Jag lämnade in min Outback på Rostskyddsmetoder när den var ny.

Det kändes som ett väldigt seriöst ställe med goda rekommendationer och referenser. De har pysslat med detta en massa år, och som med så mycket annat så verkar även detta vara ett “hantverk” som kan utföras bra och dåligt…

Jag är väldigt nöjd med bemötandet och svar på de frågor jag hade. Hur arbetet är utfört har jag svårt att ha synpunkter på, men det ser bra ut :).

Min uppfattning är att en Subaru mår bra av ett extra rostskydd. Om man har igen kostnaden beror dock på hur länge som bilen behålls…men någon i ägarkedjan kommer onekligen vara glad och nöjd att det gjordes.

zanoii
        Deltagare

Intressant.

Vad kostar en behandling på ett ungefär, och behövs det nåt förarbete?
          edit: nevermind, hittade: http://www.rostskyddsmetoder.se/rostskydda/rostskyddsplan-511731 samt http://www.rostskyddsmetoder.se/rostskydda/komplett-behandling-511730

Så med andra ord:
          1: Prislista personbilar Komplett behandling: 6.800–10.800 kronor
          2: Nej.

Sv3nsken
          Deltagare

Alright!
            Jag ringde svenskbilvård i Borlänge idag och pratade lite med en som jag fick väldigt stort förtroende för. Han hade kört samma firma i 37år och övergått till tectyl från dinitrol. Anledningen sa han var att dinitrol övergått från att ha ett sortiment som var anpassat för eftermaknaden till enbart nybilsmarknad. Och på så sätt förlorat lite av sin kvalité i och med EU-normerna för miljöfarligaämnen osv. Han påpekade även att det finns många skojare här ute, som enbart är ute efter att tjäna snabba pengar och slarvar enormt med bilarna för att sedan sälja firman.

Dom tog 11k för en komplett behandling på min bil. -10% om dom fick ta det fre-tis. Har man däremot en bil som är max två år fick man 1500kr i nybilsrabbat..

Vad kör rostskyddsmetoder med för produkt? Är det något eget?

Manor
            Deltagare

Alright!
              Vad kör rostskyddsmetoder med för produkt? Är det något eget?

Nej, det tror jag inte…men jag vet inte vad det är de använder.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.