SSC Allmänt snack Allmänt småprat Rostskyddsbehandling gjord

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    p_ilis
    Deltagare

Var och hämtade bilen på Rostskyddsmetoder idag efter en tredagarskur med olika smet under och i bilen. Det som besiktningsprotokollet sa var:

*Skarvar bak – ytlig skada
      *Bakaxel – ytlig skada

Detta på en ett och ett halvt år gammal bil! 😮

De kan ej förhindra rosten helt men de bromsar upp det kraftigt var vad de sa.

Så alltså, rostskydd på en nyare Subaru verkar vara ett måste om man kör på vintern och ska behålla bilen ett tag.

Ska höra med dem på måndag om de är intresserade att ge någon rabatt till klubben.. 🙂

Mvh
      Peter

jraberg
      Deltagare

kände inte igen dig när jag var där och hämtade legacyn i onsdags(det kom en sti då som jag antar var du) hade lite bråttom till jobbet annars hade jag stannat och snackat lite 🙂

De gör ett bra jobb men parkerar lite dåligt 😉

-JR

Lefty
        Deltagare

Tur att man kör bilen mestadels i norrland 😀

jeppe
          Deltagare

Tur att man kör bilen mestadels i norrland 😀

Du behöver inte oroa dig då 2003:erna fick efterbehandling
            i importhamn
            dom som har 04-055:or behöver verkligen göra en behandling
            då IM tog bort efterbehandlingen till 04 x(

Pedersen
            Deltagare

Å andra sidan så förlängde de väl rostskyddsgarantin rätt så ordentligt samtidigt? Känns ju rätt korkat om bilarna skulle vara lika rostbenägna som förut…
              Ingen vinterkörd 04a som varit in på koll?

//SPN som hellre varit på Sviestad än på kontoret idag

p_ilis
              Deltagare

Å andra sidan så förlängde de väl rostskyddsgarantin rätt så ordentligt samtidigt? Känns ju rätt korkat om bilarna skulle vara lika rostbenägna som förut…Ingen vinterkörd 04a som varit in på koll?//SPN som hellre varit på Sviestad än på kontoret idag

Enligt dem på Rostskyddsmetoder så gäller enbart rostskyddsgarantin om rosten kommer inifrån och ut vilket den i stort sätt aldrig gör. Alltså väldigt svårt att få igenom ett sådant garantiärende..

Och som sagt, min är uttagen 04 (inget extra rostskydd vad jag vet) och hade rost både på bakaxel och i skarvar bak. Har kört en vinter med den.

Mvh
                Peter

Lefty
                Deltagare

Okej där lärde man sig nått nytt också… var helt ovetandes att de slopade rostskydden på senare år! Sorligt isåfall 🙁

Vad gick behandlingen lös på ?

jeppe
                  Deltagare

ca 5000:- Brukar det kosta !
                    Mycket Väll investerade slantar

Vectorm12
                    Deltagare

Enligt dem på Rostskyddsmetoder så gäller enbart rostskyddsgarantin om rosten kommer inifrån och ut vilket den i stort sätt aldrig gör. Alltså väldigt svårt att få igenom ett sådant garantiärende..

Jo det stämmer, det var t.o.m. uppe på plus för några år sedan men trots att flera biltilverkare fick reprimander för detta så har en ändring skett… Värt att veta om bilar innan 03 är att det enbart är en ”enkel” form av rostskydd vilket betyder att hålrum med mera är helt oskyddat… Rostskydd är absolut nödvändigt om man kör bilen på vintern och vill ha den i samma fina skick som när man fick den.

jraberg
                      Deltagare

Tilläggas bör är att din garanti är numera ett minne blott P_ilis }(
                        Fick reda på detta av Fürstenhoff grabbarna när jag var inne med Legacyn(behandlad på samma ställe).
                        Antog då att de syftade på rostskyddsgarantin och den skiter jag ju i..
                        Ba så du vet 😀
                        -JR

jraberg
                        Deltagare

Tilläggas bör är att din garanti är numera ett minne blott P_ilis }(
                          Fick reda på detta av Fürstenhoff grabbarna när jag var inne med Legacyn(behandlad på samma ställe).
                          Antog då att de syftade på rostskyddsgarantin och den skiter jag ju i..
                          Ba så du vet 😀
                          -JR

Janne248
                          Deltagare

Jag har en MY04 WRX STi som jag körde från 21/1-2005.
                            Jag hade den på kontroll tidigare i höstas och de sa att roskyddet var mycket bra för att vara en ny bil, men rekomenderade ändå en behandlig på 3500:- (konstigt om dom inte gjorde det….)

Janne248
                            Deltagare

Jag har en MY04 WRX STi som jag körde från 21/1-2005.
                              Jag hade den på kontroll tidigare i höstas och de sa att roskyddet var mycket bra för att vara en ny bil, men rekomenderade ändå en behandlig på 3500:- (konstigt om dom inte gjorde det….)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.