Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    -henke-
    Deltagare

Tjena
      Jag har ett litet problem. Har just skaffat mig en ny uppsättning fälgar och däck. Men nu är det så att de tar i när man kör lite hårt eller när det sitter folk i baksätet. Jag har pratat med en meck och han kunde fixa det, genom att “slå” ut kanten. Men då sprack tydligen lacken runt hjulhuset. Har just lackat bilen så det käns lite dumta att behöva göra det igen. Alltså han rullar inte skärmana.

Så nu undrar jag ska värkligen lacken behöva spricka?
      Jag tycker även det låter lite skumt att kan ska “slå” ut kanten.
      Jag bor enbit utanför Kalmar nere i småland så vet ni någon som kan lösa mitt problem på ett enkelt sätt kanske genom att rulla skärmarna?

OzO
      Deltagare

Näpp, lacken skall inte spricka om man gör jobbet rätt. Och vad jag har förstått skall man inte slå ut någonting alls, utan man rullar… därav heter det rulla ut skärmarna… 🙂

Man värmer och sedan använder man en speciell manick/anordning och så rullar man eller valsar eller vad 17 det nu heter. Prata med nån som kan göra jobbet rätt istället. Fråga Svarten eller Plogen på forumet om du bor i närheten av Sthlm.

_______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Janne248
        Deltagare

>Fråga Svarten eller Plogen på forumet om du bor i närheten av
          >Sthlm.

Nu stode det ju att han bodde i Kalmar….

Blocken
          Deltagare

>
            >Nu stode det ju att han bodde i Kalmar….
            >

…”utanför”, till och med ;):D:+

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Krigge
            Deltagare

Kolla med nån stor däckfirma, dom brukar kunna göra sånt, vet att det ska kosta runt en hundring per skärm här i götet iallafall.

SVARTEN
              Deltagare

100 per skärm det låter lite billigt. Brukar kosta närmare en 1000-lapp här i Sthlm, på en större och välkänd firma iaf…

/C

Krigge
                Deltagare

Ojdå, då fick man visst lite rabatt då…?

-henke-
                  Deltagare

Jag har snackat lite med några oliga däckfirmor och värkstäder här omkring men det värkar som det inte är någon av dom som har denna utrustning man behöver. Men finns det någon lite längre härifrån som kan göra det på ett bra sett?
                    Det kan nog va värt att åka en bit om det blir ett bra resultat.

Det där att lacken kan spricka, det gör ingen skildnad när den är omlackad?

SubaruPhille
                    Deltagare

Om det blir omlacknign så passar iallfall jag på att brädda lite 😉

Vill ju få plats med mina r-888 däck R-däck.

lika bra att göra ordenkligt istället för rulla!

-henke-
                      Deltagare

Tjena jag har fortfarande inte hittat någon som kan fixa mina skärmar där bak. Så nu har jag tänkt över detta lite. Jag ska antagligen åka upp till Stockholm under den närmaste tiden. Så antar att det är några av er som har fixat era skärmkanter i stockholm. Min fråga är bara vem gjorde det och vad kostade det?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.