SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Rullomkrets 4X4

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Tommy_A
    Deltagare

Tjenare

Hade oturen med mig idag och körde över två vedklabbar som nån bond jävel hade tappat från nån kärra.
      Hastigheten var en bit över det tillåtna måste jag erkänna, så det rystade till rätt bra i bilen.
      När jag stannade en bit senare så märkte jag att jag hade punktering… Fan!!

Med min vanliga otur så har säkert stommen i däcket fått sig en knäck, så att det inte går att reparera. Ska ta hjulet till däckkillarna imorrn.

Om nu däcket är kasst. Hur noga är det med rullomkrets skillnader på ett hjul?
      Har inte så stor lust att köpa 4 st 17″ S03ór…
      Däcken har visserligen gått en bit men de är inte på nåt sätt helt slut.

Nästa fråga.. Vem, om jag måste köpa nya däck, kan komma att bli ersättnings skyldig? Ingen antagligen….

Mvh Tommy

hogmark
      Deltagare

Det finns firmor som slipar ner nya däck till de andra däckens omkrets…
        Det skulle jag göra !

Tommy_A
        Deltagare

>Det finns firmor som slipar ner nya däck till de andra däckens
          >omkrets…
          >Det skulle jag göra !

Det kunde firman som jag lämmnade in däcken till ockå göra, men jag hade fel i att däcken hade mycket mönster kvar. Det var bara 3mm kvar så jag köper 4st nya.

Surt sa räven. Hade gärna åkt en bit in på sommaren med dessa däck och bytt vid 1,6mm istället. Kört slut dom på Mantorp eller nåt sånt. Men att slipa ner ett nytt däck till 3mm tycker jag är lite dumt.

//T

ExOrdis
          Deltagare

Det är ännu dyrare med traktorbakdäck…. Om det nu är på så vis.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.