Får tag i Nokian hakka 5or billigt. Men då är det så att dessa är av runflat modell. Då blir dom tyngre och hårdare än vanliga däck. Har aldrig själv testa runflat men av vad jag har hört är dem kass på sommarn, då dem får sämre våtgrepp och bilen blir oroligare på vägen. Men har inte hört nå hur runflat fungerar på vinterdäck. Nån som har erfarenhet? värt att köp eller ska man leta vidare efter “vanliga” hakkor?
En sak att tänka på är att om man kör in en skruv eller likn i däcket är de inte säkert att de går att fixa! Ska vara speciela pluggar som är mindre å inte alla som har eller tar på sig att laga runflat så kan ju bli dyrt när man står där och får köpa 4 däck ist för att betala för en pluggning.
Nj jag körde ju på is förra vintern de funkade sådär. Annars känns de som vanliga däck med dåligt fäste vid blött väglag:-P men är de som jag sa om du kör i snö. Är de riktigt bra fäste
De beror på hur bra pris du får. Jag va helnöjd. Men ligg absolut inte och pressa i röven på folk. För bromsar du hårt “panik” när det är regn ute. Kan du börja glida. Kör du med vett är de inga problem. Jag klarade mig som omogen 22åring