Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Får tag i Nokian hakka 5or billigt. Men då är det så att dessa är av runflat modell. Då blir dom tyngre och hårdare än vanliga däck. Har aldrig själv testa runflat men av vad jag har hört är dem kass på sommarn, då dem får sämre våtgrepp och bilen blir oroligare på vägen. Men har inte hört nå hur runflat fungerar på vinterdäck. Nån som har erfarenhet? värt att köp eller ska man leta vidare efter “vanliga” hakkor?

adam.b.w
      Deltagare

Jag hade deasa i vintras och dom funkade men varnar dig för att dom är djävulskt hala om det är blött ute. Men i snö fuknar dom susen 🙂

Torgan
        Deltagare

En sak att tänka på är att om man kör in en skruv eller likn i däcket är de inte säkert att de går att fixa! Ska vara speciela pluggar som är mindre å inte alla som har eller tar på sig att laga runflat så kan ju bli dyrt när man står där och får köpa 4 däck ist för att betala för en pluggning.

pettsun
          Deltagare

borde gå att dra i en vanlig “snorlobba” som i vilket däck som helst.

Torgan
            Deltagare

En snorlobba/piprensare är aldrig att rekomendera men klart de funka.

pettsun
              Deltagare

Hur är dem annars att åka på? Fäste på is? Komfort? Nån känn bar effekt förlust?

adam.b.w
                Deltagare

Nj jag körde ju på is förra vintern de funkade sådär. Annars känns de som vanliga däck med dåligt fäste vid blött väglag:-P men är de som jag sa om du kör i snö. Är de riktigt bra fäste

pettsun
                  Deltagare

var de hakkor du hade?

adam.b.w
                    Deltagare

5or 😉

pettsun
                      Deltagare

okej. Men vad tror du som har kör med dem, ska man slå till eller leta vidare?
                        Är dom helt okörbara när det är blött?

adam.b.w
                        Deltagare

De beror på hur bra pris du får. Jag va helnöjd. Men ligg absolut inte och pressa i röven på folk. För bromsar du hårt “panik” när det är regn ute. Kan du börja glida. Kör du med vett är de inga problem. Jag klarade mig som omogen 22åring

pettsun
                          Deltagare

okej. men bor i norr så har inte så mycket regn under vintern. viktigaste är att de är bra fäste på is och snö

adam.b.w
                            Deltagare

då tycker jag att dom funkar utmärktd—0.o—b. de är som sagt bara blött väglag jag är negativ mot med dessa:(

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.