Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22110
    D557017
    Deltagare

      Hej, har tyvärr fått ett alldeles nytt fel på min Legacy turbo, när man kör lugnt går bilen klockrent, men under accleration rycker den kraftigt samt att varvräknarnålen dippar ungefär som om tändningen skulle brytas.
      När man kört bilen ca. en halvtimme börjar problemen avta för att sedan försvinna tills nästa gång bilen är kall.
      Någon som har några ideer?

      MVH Ulf

      #190354
      Ante_J
      Deltagare

        Tändspolarna är ett relativt vanligt fel på dessa bilar, många byter ut dem mot bättre grejer vilket är en vettig ide, ska förmodligen göra det själv så småningom, dom ger upp förr eller senare iaf, alltid bra att ligga ett steg framför felen 😉

        Bosh HEC 716 heter spolarna, man behöver även ca 4st 4dm Heavyduty tändkablar så kan man montera dem uppe på motorn vilket underlättar något, kablarna skall vara med female i båda ändarna.

        Eller så gör du det enklaste och köper original 🙂

        Låt oss veta hur det går med problem-lösandet.

        #190355
        D557017
        Deltagare

          Har nu äntligen haft tid att kolla på bilen igen.
          Det här med tändspoleproblem kan nog stämma, 2:ans verkar inte helt 100%
          Man tycker ju i rimlighetens namn att bilen borde gå normalt på de andra 3 cylindrarna, men tar jag ur en spole och låter gnistan slå över mot jord går motorn knappt, och om man dessutom gasar så missar den något fruktansvärt och varvräknarnålen dippar.

          MVH Ulf

          #190353
          Building Micke
          Deltagare

            Hej Ante J. DU kan ju läsa min tråd bland dom övre, Min hr ju också börja ryckt, Den ryckte ju när jag laddar lite mer en original om du kommer ihåg det, men nu så rycker den ju när man inte gasar så värst..

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.