SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rycker fram

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    C.Barrow
    Deltagare

Kan kanske vara dåliga tändstift?

Jag har faktiskt funderat på det jag också, och ingen vore ju lyckligare än mig ifall det vore det. En ny lambdasond kostar 2500… Finns ju beggade också iofs. Får inte värdena kollade förens på måndag eller tisdag troligtvis.

Jag återkommer med värdena då.

MVH
      /Jimmy

subban
      Deltagare

på tal om rycker fram.

har ett litet problem med min att den rycker.
        rycker inte speciellt mkt, den rycker ( halvt vibrerar )ibland
        oftast på låga varv men försvinner när man gasar på lite för att sedan återkomma.
        någon som har nån aning om vad det kan bero på?

har 3″ tums avgas på. kan det hjälpa med en mappning?

Manor
        Deltagare

Var ju tyvärr inte det som var felet för mig ;( Ska försöka tigga mig till imorrn att dem kollar upp bilen ordentligt med diverse mätutrustning.Kan ju vara lambdan också.. Vet inte exakt vad en sån kostar ny. Någon som vet får gärna dela med sig. Roffe på fürsten sa att dem aldrig behövt byta lambda på en gt förut, men nångång ska ju vara den första iofs ;( /Jimmy

Det blir intressant att höra vad det blir för mätvärden. Lycka till.

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

Var förbi fürsten idag… Gregor var sjuk och Roffe hade ingen aning om vad det kunde vara heller. Det konstiga är att bilen gick perfekt på vägen dit. Hem också. Ikväll när jag var ute en sväng så höll den på och ryckte och stakade sig igen… Blir galen på det!!Kan det inte vara stift eller filter kanske? Verkar konstigt iofs, men vad tror ni?Har läst förut om någon solenoid… Vart sitter den? Finns det rent av någon bild kanske? Tänkte att man kanske skulle kolla ifall det behöver göras rent där.Hela bilen är täckt av damm å skit nu när vi håller på med en massa markarbeten på tomten. Kanske nåt som kommit in av misstag nånstans?Jag spekulerar villt bara!Är det verkligen ingen som har några mera idéer?/Jimmy

Det lättaste är kanske att avvakta på att Gregor ska bli frisk. Låt honom läsa av eventuella felkoder (även historiska sådana) med SelectMonitorn. LMM:en kan ge väldigt konstiga symptom, och behöver inte tända någon CheckEngine-lampa. Solenoiden ger väl ett mer skenande laddtryck och inte en allmänt orolig gång vid lägre varvtal. Luftfiltret är nog tveksamt, men kanske något tändstift…men då borde den väl gå dåligt jämt, tycker jag.

Kanske någon (ExOrdis-Kjell, Strat-Claes eller Moken) har möjlighet att DeltaDash:a din bil vid något tillfälle. Den ger väl ungefär samma svar som SelectMonitorn kan jag anta.

Det är knepigt när man har ett problem som man inte kan lokalisera. Jag höll på att bli tokig på ett missljud som jag drogs med i 1.5 år. Som tur hade jag garanti kvar vid detta tillfälle, så de 8 felsökningarna och bytet av diverse grejor kostade mig inget i pengar…men i tid och grubblande.

Lycka till / Mats N

Manor
            Deltagare

Har även ett litet problem med att det låter om höger framhjul. Chick chick chick låter det ungefär när man kör med bilen. Finns inga tendenser i ratten eller pedalen om att skivan slagit sig en aning. Har fått tips om att det kan vara någon skit mellan skivan och belägget som skapar ljudet. Har dock inte haft av hjulet och tittat på det. Några andra teorier på det?MVHJimmy

Det kan inte vara något så enkelt som ”slitagevarnaren” som låter när beläggen fram börjar ta slut?
              Jag har själv ett ”gnisslande” ljud på min 99:a som hänger ihop med något hjuls rotation (typ)…orsaken har jag inte hittat vid en snabbkoll. Ibland får jag för mig att det är något som har kilat fast sig mellan skivan och bromsskölden…men då borde det ju låta konstant, men så är inte fallet. Hoppas att det inte är något allvarligt (läs dyrt) bara :).

mvh Mats N

C.Barrow
              Deltagare

Var förbi fürsten idag… Gregor var sjuk och Roffe hade ingen aning om vad det kunde vara heller. Det konstiga är att bilen gick perfekt på vägen dit. Hem också. Ikväll när jag var ute en sväng så höll den på och ryckte och stakade sig igen… Blir galen på det!!

Kan det inte vara stift eller filter kanske? Verkar konstigt iofs, men vad tror ni?
                Har läst förut om någon solenoid… Vart sitter den? Finns det rent av någon bild kanske? Tänkte att man kanske skulle kolla ifall det behöver göras rent där.

Hela bilen är täckt av damm å skit nu när vi håller på med en massa markarbeten på tomten. Kanske nåt som kommit in av misstag nånstans?

Jag spekulerar villt bara!

Är det verkligen ingen som har några mera idéer?

/Jimmy

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.