› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Rycker, hackar???
- Detta ämne har 11 svar, 832 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 8 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
5 november, 2002 kl. 19:13 #6335
Robban25
DeltagareTjenna..
Har märkt att min GT har börjat hacka o rycka lite smått när motorn är kall. Dessa ryckningar kommer bara precis vid ca: 2500rpm, alltså precis innan turbon börjar ladda. Känns precis som att motorn håller på att dö. Sen försvinner fenomenet när motorn blir varm.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
BlåSubbaiSkåne
6 november, 2002 kl. 13:06 #78696Mqrten
DeltagareHar precis samma problem på min 99:a, fick reda på att det har med miljön (utsläpp antar jag) att göra, men var tydligen ingen fara. Eft som det försvinner när den e varm så e det nog inga probs. Måste bero på insprut mm..
-SOTARN
6 november, 2002 kl. 13:08 #78697Mqrten
DeltagareGlömde att fråga, varvräknarn rör väl sig inte med ryckningarna?? -Inte på min iallafall, man ser inte ett spår av att motorn ”guppar” bara känner det lätt….
-SOTARN
6 november, 2002 kl. 15:27 #78693griml0ck
Deltagare>Det vore intressant att logga detta med Delta Dash för att se vad som
>händer.
>Någon med problemet i Sthlmstrakten?Jag får väldigt skumma ryck i klopplingen ibland du kan få logga 😮 Fast bor ju tack o lov inte i stockholm.. kommer förbi där den 16:e på fast cars and furious sound mässan dock :9
The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru6 november, 2002 kl. 16:18 #78698Mqrten
DeltagareÄr Delta Dash ungefär som Haltec eller? (Har inte hängt med på allt än)
-SOTARN
6 november, 2002 kl. 17:59 #78694Robban25
Deltagare>
>Glömde att fråga, varvräknarn rör väl sig inte med ryckningarna??
>-Inte på min iallafall, man ser inte ett spår av att motorn ”guppar”
>bara känner det lätt….
>
>
>
>
>-SOTARNBlåSubbaiSkåne
Ser inte heller något på varvräknaren, känner bara det lite smått precis som du säger.
Men jag tycker ändå att det är skummt att det är så, borde inte vara det tycker jag!
Fler förslag??7 november, 2002 kl. 14:52 #78699Mqrten
Deltagare”Det är miljötjafs som för att den rycker (om jag minns rätt)…och blir den normal när den väl är uppvärmd så är det inget att oroa sig för”
Så svarade Jerry när jag frågade på ZON Impreza spalten,,vi kanske skall kolla med honom så kanske vi får rätsida på ett störande men säkert ofarligt problem..
-SOTARN
7 november, 2002 kl. 15:12 #78692Dawn
DeltagareDet är ganska vanligt att Imprezan hackar lite när den är kall. Försvinner det när den är varm är det inget att oroa sig över.
/Dawnhttp://smilies.networkessence.net/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!7 november, 2002 kl. 18:59 #78695Robban25
DeltagareOk, låter väl ändå ganska vettigt tycker jag.
Min blir normal när den är varm så då behöver jag ju inte vara orolig! 🙂
Alltid skönt när ni kan släcka min bekymmer grabbar!! 😉BlåSubbaiSkåne
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78689ExOrdis
DeltagareDet vore intressant att logga detta med Delta Dash för att se vad som händer.
Någon med problemet i Sthlmstrakten?10 juni, 2004 kl. 18:40 #78690ExOrdis
Deltagare>Är Delta Dash ungefär som Haltec eller? (Har inte hängt med på allt
>än)Kan man nog säga, fast bättre. Loggar det mesta var 20 millisekund.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78691ExOrdis
DeltagareDagens spekulation. Den går väl lite magert under en kort stund.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.