SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rycker och ruskar på tomgång!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #225133
    Peera
    Deltagare

      Tack för de fricke hoppas på de ja mä å:p

      #225134
      Peera
      Deltagare

        Japp nu var det klart! 2,5 kilo i komp på fjärde cyllen. Och ventilspelen verkar ok. Blir till och riva boxer för första gången och hitta på nå kul med na! Några förslag kanske?;)

        #225121
        Gilarski
        Deltagare

          Ajjajj, trist med ras.

          Alltså man kan ju göra massa kul nu, beror lite på vad du har för budget. 🙂

          Om du skickar i smidda kolvar/stakar samt ACL lager så har du höjt ribban för lämplig effekt kring 300 på veven åtminstone. Man kan även uppgradera till en nyare vev, har själv en version 9 i min, är dock inte så påläst så jag vågar säga vad som är skillnaden mot orginal :o.

          Om du tänkte köra mer än orginaleffekt skulle jag starkt även rekommendera en oljepump som kan leverera ordentligt med tryck.

          Lite grovt kan man säga att orginalprylarna är byggda för att hålla med orginaleffekt under en livslängd om minst 75000 mil eller nåt liknande. Finns säkert en marginal om 25% pga av toleranser i material/måtten men jag hade inte skickat i GT-orginalsaker.

          Ta tid på dig och kolla runt, du kan ju stroka motorn eller borra upp den lite t.ex. lite som sagt beroende på budget 🙂

          #225119
          Fricke.w
          Deltagare

            Japp nu var det klart! 2,5 kilo i komp på fjärde cyllen. Och ventilspelen verkar ok. Blir till och riva boxer för första gången och hitta på nå kul med na! Några förslag kanske?;)

            Ja tråkigt som sagt 🙁
            Men som gilarski just skrev, deta kan vara moroten till en riktigt rolig bil 🙂
            Kolla i genom säljes anonserna här på forumet, i bland dycker de upp fin fina grejer, så som block med smida grejer mm mm.

            #225124
            Peera
            Deltagare

              ja jag funderar på att göra nå kul med na:) men som sagt så är jag väldigt ny på boxer och jag tar mer än gärna emot eran kunskap och tips om vilka delar jag ska köpa för att få skaplig effekt men samtidigt driftsäkerhet. vilket block kolvar stakar toppar med mera, vet inte vilken budget jag ska lägga än eftersom jag inte vet vad grejer kostar till subban, har ju som sagt bara åkt v8 innan och de är ju inte så fruktansvärt dyrt;)

              #225135
              Peera
              Deltagare

                Hittade felet nu när jag tog mig i kragen och riva lite! Det visades att det var en ventil som var helt slut:) så nu undrar jag om ni vet någon som kan schimsa in och slipa in nya ventiler typ i Gävleborg distriktet? Eller om det är någon som vill sälja mig en fin topp så man får ut och åka lite igen:)

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.