› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Rycker vid jämn gas.
- Detta ämne har 17 svar, 3,357 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
branco84.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2010 kl. 19:56 #24731
branco84
DeltagareTjena.
Ny här på forumet. Har köpt mej en Impreza GT 00:a. Problemet är att den rycker när man håller jämn gas. Den funkar kanon när den är kall, men så fort den börjar bli varm så rycker den när man försöker åka jämn gas. Mellan 2-4k varv är det likadant. När man gasar så är det inte heller några problem.När jag köpte den var TPSen lös, den gamla hade gått sönder. Så har monterat den, kan jag ha gjort fel? Borde väl inte gå när den är kall då heller..
Laddar 0,8. 3″ system, dawes,Någon som har tips? Vet lamda, tändstift osv… men blir dyrt å prova sig fram. H
Har sökt på forumet, men inte hittat någon med samma problem..//Danne
13 december, 2010 kl. 21:03 #215033Alexander
DeltagareHej och välkommen till forumet 🙂
Hade samma problem på min, jämn gas vid motorvägshastighet, småryckte hela tiden men fungerade felfritt både på tomgång och vid acceleration. Visade sig vara lambdan som va kass. På min fick jag upp en felkod för just lambdan, men då hade det gått lång tid från att det först börjat, blev ju värre hela tiden..
13 december, 2010 kl. 21:19 #215030Mumin
DeltagareVälkommen till träsket.
Jag håller med föregånde talare.. Lambda alt stifft.. hade en kompis som köpte nya sitft och gick som du beskriver vid jäm gas.. dock också ojämn tomgång.
14 december, 2010 kl. 09:55 #215035EvoPeter
DeltagareFick samma symtom på min EVO efter att mina HKS stift gått några hundra mil. Bytte till NGK-R och då gick den fint igen.
14 december, 2010 kl. 18:54 #215037branco84
DeltagareOkej. Enklast å byta stift, är väl aldrig dumt å göra det. Så ett par NGK PFR7B är beställda från England. Vad köper man för lambda då? Orginal va ju svinigt dyr! Biltema? annan pirat?
14 december, 2010 kl. 19:42 #215031Mumin
DeltagareBiltema nej.. tror svagt på lambdan.. OM du har möjlighet prova med någon annas lambda.
Prova även byt LMM.14 december, 2010 kl. 21:18 #215038branco84
Deltagareska prova en annan lambda imon. LMM, borde den inte alltid gå dåligt då?
14 december, 2010 kl. 21:43 #215034Subbhenke
Deltagarehade typ liknande problem, bytte stiften så fixade det sig 🙂
15 december, 2010 kl. 21:22 #215039branco84
DeltagarePrata med en polare som är mekaniker på Audi. Han sa direkt LMM.. Finns det något sätt å kolla den? Va ut å testa en sväng idag oxå, den gick lite bättre nu, inte lika mkt ryckningar. Va ca -12 grader. Har vart typ -3 tidigare, kan man utläsa något av det?
Är det samma LMM på GT och wrx 01:a?? Har isåfall en som ja kan testa…
15 december, 2010 kl. 21:38 #215032Mumin
DeltagareTror LMM skiljer sig från 01 och framåt. Finns säker någon här som kan hjälpa dig.. bror på vart du bor 🙂
22 december, 2010 kl. 12:33 #215040branco84
Deltagaretestat med ny LMM samt en annan lambda. Lika fortfarande. Check engine tändes när jag stod stilla å försöka hålla den på 3k varv..
Så nu är den inlämnad hos en Subaru verkstad. Hoppas hoppas att han hittar felet å de inte är nå svinit dyrt 🙂
Massa snö, så är sinnesgasglad! =)23 december, 2010 kl. 15:11 #215041branco84
DeltagareFick svar av Subaru verkstaden idag. Datorn visade att de va nå fel på tomgångsventilen. Någon som haft nå liknande problem? Problem att ta bort?Han tyckte att ja skulle testa å smörja den, så får vi se då…..
10 januari, 2011 kl. 22:01 #215042branco84
DeltagareUppar denna tråd lite. Skiten funkar fortfarande inte!
Har bytt LMM, nya stift, annan tomgångsventil (som datorn visade hos verkstaden)….
Nu har jag typ 2-500 varv på tomgång, å den går fortfarande ryckigt. Förhöjdtomgång finns ej. Försöker ja hålla den på 2500-3000 så dyker den ner till 1000, sen upp igen, sen ner….Det konstiga är att när jag hade lämnat in den på verkstaden (han hade inte tid att laga den pga jultider) så nolla han felkoden på Tomgångsventilen, och då funka bilen hela vägen hem, ink en lekvända… dvs ca 15min. Sen börja den rycka igen!
Behöver jag nolla något när jag byter tomgångsventilen? hade batteripolen av i ca 30min.Någon som har några tips till en förvirrad :confused:
12 januari, 2011 kl. 18:19 #215043branco84
DeltagareIngen som har nå ide? Tankar? Gissningar?
Stiften såg väldigt vita ut tyckte ja, varför?
Bilen skall vara JRM mappad, kan något har hänt med mappen? Ska ringa JRM imon få se om dom har nå register på bilen.
12 januari, 2011 kl. 18:37 #215029Manor
DeltagareHar du bytt LMM, eller enbart testat med en annan vid ett tidigare tillfälle?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.