>8500 jupp, har du inte bytt stift innan så är det dags nu.
>Tror inte för fem öre på att stiften pallar 10 000, eller jo,
>det gör de säkert men då går förmodligen motorn som en påse
>skit oxå.
>
>annars är det bara att kolla mappningen :/
>
>-JR
Jo, jag lyckades med konststycket att köra 10000 mil på samma uppsättning stift. Min bil går dock lungt och är inte EcuTek:ad. Det tips som jag har hört är att stiften bör bytas var 5000 mil om man kör ”chip:at” (och relativt hårt).
Min originalare rycker också lite när den är kall, inget större problem dock…man har väl vant sig.
Om du upplever en försämring sedan du köpte bilen så kan det nog även vara LMM:en som spökar. Den tenderar till att ge de mest oanade felsymptomen (dålig tomgång, ryckig gång, laddar inte fullt, lös i magen och håravfall ;))…och allt utan att check engine lampan behöver lysa :-(.
mvh Mats N