› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Ryckig gång & dålig gasrespons?
- Detta ämne har 19 svar, 3,500 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
jraberg.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2004 kl. 20:05 #52308
__Micke__
Deltagaretjena grabben.. hör att du har haft problem med bilen… inte bra
Jag upplevde vid ett tillfälle att han ryckte och skicka ordentliga avgassmällar. kom på att det berodde på att jag hade tankat på nån liten skit mack och antagligen fått ”dålig” soppa…. fast om han går bra nu när du har bytt tändstift så är det ju antagligen inte de!
LMM:en är redan en uppgraderad variant.. bara så att du vet!!!!
Tänkte bara hjälpa till;-)
9 juni, 2004 kl. 05:12 #52318Fimpan
DeltagareTack för det micke.
Jag upplever fortfarande att den rycker, både vid lungn körning & vid laddande turbo.
Ibland sjuter den från insuget med, och jag tycker inte att den har 100% respons från tomgång.
Ska snacka med Gregor på Fürstenhof…
28 juni, 2004 kl. 16:52 #52319Fimpan
DeltagareUppdatering:
Bytte LMM idag, tycker att bilen går märkbart bättre! 🙂
Rycker nog inte alls, & om den står på tomgång & jag gasar till tycker jag att den svarar mycket bättre.
Så blir det inte bra nu, så får jag vell byta lambdasond oxo…19 december, 2005 kl. 06:19 #52305Manor
Deltagare>8500 jupp, har du inte bytt stift innan så är det dags nu.
>Tror inte för fem öre på att stiften pallar 10 000, eller jo,
>det gör de säkert men då går förmodligen motorn som en påse
>skit oxå.
>
>annars är det bara att kolla mappningen :/
>
>-JRJo, jag lyckades med konststycket att köra 10000 mil på samma uppsättning stift. Min bil går dock lungt och är inte EcuTek:ad. Det tips som jag har hört är att stiften bör bytas var 5000 mil om man kör ”chip:at” (och relativt hårt).
Min originalare rycker också lite när den är kall, inget större problem dock…man har väl vant sig.
Om du upplever en försämring sedan du köpte bilen så kan det nog även vara LMM:en som spökar. Den tenderar till att ge de mest oanade felsymptomen (dålig tomgång, ryckig gång, laddar inte fullt, lös i magen och håravfall ;))…och allt utan att check engine lampan behöver lysa :-(.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #52306jraberg
Deltagarehade samma problem med orginal ecu:n, att den inte svarar direkt på gas från tomgång, inget att oroa sig över(såvida vi inte snackar att det tar flera sekunder innan ngt händer)
8500 jupp, har du inte bytt stift innan så är det dags nu. Tror inte för fem öre på att stiften pallar 10 000, eller jo, det gör de säkert men då går förmodligen motorn som en påse skit oxå.
annars är det bara att kolla mappningen :/
-JR
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
