SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ryckigt med kall motor

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Startade bilen innan idag och körde en runda. Jag märkte att bilen gick ”rätt så mycket” ryckigt när jag låg på låga varv precis när turbon börja ladda. Gasade på lite grann så turbon fick jobba och ryckningarna försvann… Är det någon som vet vad detta kan bero på 🙁

MVH JOHAN

.zip
      Deltagare

Ryckig gång när motorn är kall är väl standard på en Impreza. Så är det iaf på min GT och har läst att många andra har liknande ”problem”

//.zip

gotte51
        Deltagare

Nja detta känns inte som det brukar 🙂

Jag glömde innerbelysningen på under natten till igår och bilen var totalt död när jag skulle starta. Fick starta med startkablar och har inte laddad batteriet fullt sedan dess. Kan det ha någon med det att göra måntro?

IMPREZA FOREVER
          Deltagare

Om du inte haft detta problem tidigare föreslår jag att du laddar
            batteriet. Generatorn orkar inte med all elektronik själv.så batteriet behöver en natts laddning.

gotte51
            Deltagare

Ok. Ska springa ut å ladda så får vi se om det löser sig.

gotte51
              Deltagare

har laddat batteriet men det försvinner inte, jag har märkt att ryckningarna kommer när man ligger på jämn hastighet, och vid halvgas innan turbon laddar.

gotte51
                Deltagare

check engine lampan lyser nu

IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

Prova att ta av minus polen en 10sek för att radera feldata och sätt sedan tebax den.

gotte51
                    Deltagare

okej ska prova, det kan inte vara lambdasonden? Jag är behov av akut hjälp, (är ute och kör på motorvägen)

Twinturbo
                      Deltagare

okej ska prova, det kan inte vara lambdasonden? Jag är behov av akut hjälp, (är ute och kör på motorvägen)

Jo, det känns som om det skulle vara lambdasonden eftersom ryckningarna uppstår när den är tänkt att jobba (jämn gas).

Mats
                        Deltagare

Pröva o koppla ihop sladdarna under ratten o läs av felkoden med cel lampan. Kolla denna länk för info.
                          http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm

Mats GBG
                          Regionsansvarig Göteborg

gotte51
                          Deltagare

Har plockat bort lambda sonden nu. Kan man rengöra lambdan med något speciellt? (typ bromsrengörning). Väntar på en kompis ska vakna och komma hit med sin GT så ska jag prova hans lambda sond i min.

Men kan man rengöra den måntro? Mvh Johan

gotte51
                            Deltagare

Tar upp min tråd igen.

Skulle bara säga att det var Lmm:n. Fick det uppmätt. Den är bytt och nu går hon bättre än aldrig förr!! 🙂 🙂 🙂

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.