SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ryckningar vid försök att hålla jämnt varvtal

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Patrik.L
    Deltagare

Har försökt hitta med sökfunktionen vad som kan vara fel men kommit fram till 2 saker… men tänkte höra vad ni tror!

Tog fram imprezan igår kväll! iom att jag hade resetat ecu:n så körde jag lungt med den hela kvällen (ca 2mil) märkte inget kostigt med den!
      Men idag när ajg tog ut den i morse och börja köra till jobbet så märkte jag att när man försöker hålla ett jämnt varvtal så rycker den! det som är gjort med bilen är 3″ från turbon iövrigt ingenting! har kommitfram till 2saker som det kan vara men det kan säkert vara nått annat också! det är: laddtryck’s svajningar (dvs köpa en dawes) eller så har lmm:en ballat ur… någon som har något annat förslag eller vet exakt vad det kan vara? eller mest troligt?
      tacksam för svar!
      /MVH
      Patrik

skytiskapilen
      Deltagare

Efter reset ska du nog ut och stämpla lite gaspedal. Läste på någon engelsk sida att man kunde snabba på upplärningsprocessen genom att ligga på lite lagom ladd( ca 0,3 bar ) med en fot på bromsen i ca 100 på fyrans växel. Märkte dock ingen skillnad på upplärning när jag själv provade…..

Nä, ut och gasa ur kärran tror jag är rätt sätt!

/Andreas

– Original Gangster –

Patrik.L
        Deltagare

jag gasa lite imorse när jag åkte till jobbet… typ från 70 till 120-130 och sen om igen… då märks det ingen större skillnad… men när man försöker hålla jämna varv så jävlas det…

SecretAgentMan
          Deltagare

Laddtryckssvaj är det inte i alla fall, händer det om du åker lugnt och håller rull i normalt tempo?

Lambda eller luftmassemätare skulle jag tippa på, har det fipplats med någon av dessa?

/J

Patrik.L
            Deltagare

ok! nej inte fipplat med någon av dem… förutom att jag tvätta röret som luftmassemätarn sitter i… kanske kan ha påverkat?

skytiskapilen
              Deltagare

Hur ”tvättade” du röret?…. LMM:en är hyffsat känslig

/Andreas

– Original Gangster –

Patrik.L
                Deltagare

utanpå

Patrik.L
                  Deltagare

om jag va otydlig i texten så är 3″ systemet helt nytt inte kört med det förut!

skytiskapilen
                    Deltagare

Är lamdasonden rätt tillbakasatt(konstigt ord..)?

/Andreas

– Original Gangster –

Robban25
                      Deltagare

Kan ju också vara så att lambdasonden inte når tillräckligt ner om muttern på dp’n är för hög.

Patrik.L
                        Deltagare

Systemet är byggt och monterat av uppsala avgas teknik! och dem har ju byggt fler till imprezor så det lär ju inte vara så att dem inte vet hur man gör… men antagligen är det LMM:en då den har klagat förut…

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.