SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ryker om motorn, GT98

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    ancore
    Deltagare

Hej!
      Nu är det så att jag har två problem.
      Jag har precis bytt tändstift, kablar, olja, filter. Men efter uppstarten och han blir varm och det ryker massa om motorn. Enligt oljemätaren så ligger den på 150 grader.

Andra problemet är att den tappar laddet när man gasar på, den rycker till liksom.

Vet icke vad jag ska göra med bilen, har lagt ner kanske 10 000 på bara försöka fixa felen som uppstår.

Subaru Impreza GT 98

Tack för svar / Tom

Trebor
      Deltagare

Kan kanske vara topppackningen. Iom att du tappar ladd kanske det läcker ut i cylinderns topp pga sliten toppackning?

Kommer röken innifrån motorn? du har inte spillt när du fyllde på? Har du avgasbandage? kommer det olja på ett lindat grenrör ryker det ordentligt.

Vet dock inte varför oljetemp mätaren hamnar på 150 grader :S

Ubermeister
        Deltagare

Har du bytt downpipe än? Risken är att katalysatorn är tät annars, då blir det varmt…

ancore
          Deltagare

Jo det känns nästan som toppen gått. Vetej hur jag ska gå tillväga. Dp är icke bytt ännu.
            Jag har avgasbandage på, men när jag varmkörde bilen så bolmade det upp vit rök ur motorn.
            Det första tecknet var att han gick dåligt på tomgång. Därefter bytte jag tomgångsmotor, lambdasond, lmm, stift, olja, tändkablar och luftfilter. Gjorde kompprov vilket visade bra på alla cylindrar. Den gick icke igenom besiktning pga för höga värden på bes.

Känns rätt surt.

Tack för svar!

Ubermeister
            Deltagare

Plocka ner downpipen och kolla, det är betydligt enklare än att byta topparna.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.