SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor ryker vit vid start efter bankörning?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    D_D
    Deltagare

som åva börja med att jag körde på mantorp med bilen gick hur bra som helst första 20min åkte in i depån och fixa lite sen skulle jag starta och köra andra passet då rök det massa vit rök men slutade efter ett tag sen stängde jag av den och den fick stå någon timme sen starta igen då kom ingen rök.men när det va dags att åka hem då rök det igen vid start??men nu har det slutat ryka helt?den drar inte vatten blander inte vatten i oljan alla mätare är på rätt tryck.men drar rätt mycket olja? men går bra som den alltid gjort?så vad kan det va som hände?:confused:

MVH/Danne

MolleMeck
      Deltagare

Topplockspackningen skulle jag gissa på…

Mumin
        Deltagare

Som sagt kolla oljan ingen glykol där låter ju bra… men hur laddar den då? antagligen har min packning gått på 2.0 och den går som en påse nötter men inget äckel eller något liknade i oljan. men om packning har gått mellan cylindrarna så då pressar den över komppen till varnadra och går ojämt + luktar helvete mycket soppa osv…

D_D
          Deltagare

den går precis som vanligt nu ryker inget laddar som den ska men undrar ju vad som hände typ?:confused:

MVH

Mumin
            Deltagare

det låter ju konstigt.. iaf jag bytte min nr 3 LMM körde en sväng gick kanon, dagen efter skulle till jobbet gick den som en påse skit 😮

Men men om du inte upplever något problem på ett tag nu kanske det är lungt.. men håll koll på oljan osv alla spår som kan leda till katastråf!

Snowman
              Deltagare

den går precis som vanligt nu ryker inget laddar som den ska men undrar ju vad som hände typ?:confused:

MVH

Jag har varit med om det på min också, efter konbanekörning. Men jag hade en teori då om att jag kört bilen väldigt lugnt under en ganska lång period innan denna körning, och när man sedan pressat ur den så trycks lite lite olja ur turbo osv. som ”släpper” när man belastar grejerna hårt efter lång tids lugn körning.

Varken före eller efter har detta fenomen uppkommit, och det här var typ 3-4000 mil sedan, och bilen gå rsom en klocka, så jag tror inte du behöver oroa dig om den inte tar olja/vatten/går dåligt etc.

/Markus

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.