SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Rymmer en Impreza GT en barnvagn?!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Sebben
    Deltagare

Hej SSI-folk!

Nu är det så att jag går i tankarna av att köpa en Impreza av modell värre då jag alltid velat ha en.
      Men ska ha en unge om ett tag och då är frågan… rymmer en Impreza en barnvagn?!
      Kan verkligen inte fråga föräldrar/släkt än då dom inte vet nåt;-)

Har kikat in denna http://tinyurl.com/5n9w9w och undrar som sagt ifall man får i en barnvagn då det är ett måste.

Provkörde bilen i cirka 45 minuter och har aldrig haft så kul i en bil, men då jag öppnade motorhuven och lyssnade på motorn så hörde jag nåt klickande ljud med 1 sekundsintervall på tomgången och hakade självklart upp mig på det. Förstår att detta inte är normalt då jag senast idag hörde en annan GT visserligen en 97:a men var då inget klickljud från den. Nån som vet vad det kan vara?

Tack på förhand och tack för en suberb community då jag har vart här ett tag innan jag vart medlem och tycker ni är grymma!

/Sebbe

MDE
      Deltagare

Hej!

jag har en GT sedan modellen och har lyckas få en del i den

bla barnvagn(brio nova) resesäng verktygslådor resväskor m.m fru,barn samt hund ja allt som kan behövas för en vecka hemifrån 😀

lite tänka innan man packar går det mesta med vilja 😀

/MDE

Manor
        Deltagare

Jag har en GT kombi och trots att den inte är jättestor så har det fungerar ypperligt för hela familjen (2 vuxna + 2 barn + hund/hundar) i snart 10 år nu :-). Vi hade några år mellan barnen så vi behövde aldrig få plats med två barnvagnar samtidigt.

Det är ju trots allt så att man åker själv i bilen till 90%, och de tillfällen man måste ha ett stort utrymme är ganska sällan. Semesterpackningen löste vi genom en husvagn.

Men som svar på frågan…det fungerade perfekt att få in en barnvagn, åtminstone i min kombi.

Sebben
          Deltagare

Ok låter som man inte gör bort sig då ifall man köper en GT 🙂
            Dock så har ju inte bilen i fråga AC så borde ju inte vara det som lever om, känns som det är nå ventiljustering eller nåt som behövs göras… men är inte så bra på bilar så jag vet nog inte men 😛
            Låter mer från motorn och ljudet försvinner mer då man gasar på och följer med varvtalet så att säga.

Manor
            Deltagare

…det skulle kunna vara solenoiden som sitter på vänster sida i motorutrymmet sett framifrån. Den kan faktiskt klicka och leva om. Ventiljustering brukar inte göras på Subaru-verkstaden, och finns inte med i någon serviceplan (vad jag vet)…även om det givetvis går att justera om man vill/måste. Det finns givetvis andra saker som kan klicka också, och det är svårt att ha en uppfattning när man inte ens har hört det.

Kolla på några fler Imprezor innan du bestämmer dig. Det finns säkert en del fina exemplar som inte låter illa, om du nu är orolig.

Att köpa en bil som ska frakta en familj utan AC är väl nästan lite tveksamt. Visst fungerar det utan, men underbart att ha när solen ligger på.

edit: solenoiden kan nog både klicka och ticka…misstänker jag, men mer troligt är väl at det är ventilerna.

Sebben
              Deltagare

Alright.. verkstan deras skulle ta och kolla på det och även fixa elstyrningen till backspeglarna som var trasig, tycker ljudet mer kommer från högersidan sett framifrån.. får se om dom kommer fram till nåt.

Annars så verkar bilen vara fräsch.. förutom att då jag skulle iväg och provköra nu igen så var det som att bromsarna låg på.. var tvungen att varva upp en bit och sen var det som att det ”lossnade” och bilen tog sig framåt. Dom har nybytt belägg sen har den stått ett tag och det har regnat en hel del, vet inte om det har nåt med saken att göra.

Klart AC är ju skönt.. just nu har jag klimat på nuvarande bilen så man är ju lite bortskämd men å andra sidan har jag inge lastutrymme nu 🙂 och inte lika mycket att köra med heller 😉

Sebben
                Deltagare

Måste ändra min beskrivning på ljudet som uppkommer, är snarare tickande ljud inte klickande.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.