SSC Annonser Säljes – Delar S: Begagnat HKS GT3037S 450AWHP Turbo Kit med FMIC

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    fdaa
    Deltagare

Jag har ett begagnat HKS GT3037 Turbo Kit komplett med grenrör, FMIC, extern wastegate, alla rör mm till salu. Det klarar att leverera ca 450AWHP (All Wheel Horse Power) och är i mycket bra skick, turbon har inget som helst axiellt spel. Titta på http://groups.msn.com/UsedJDMParts/ för bilder. Kitet finns i Japan och priset är $3900 inkl båtfrakt men exkl tullens ”eventuella” avgifter. Referenser finns självklart.

För er som undrar vem jag är, så kan jag erkänna att jag inte är Impreza ägare längre. 😮 Är numera ägare till en Nissan 300ZX och medlem i http://speedfreak.nu Jag importerar i första hand delar till Nissan och framförallt 300ZX men dyker emellanåt på andra saker. Är det någon som är intresserad av något annat i begagnatväg så är det bara att höra av sig så kan jag kolla om det går att få tag på.

Mvh,
      Fredrik Dahlberg

Subaru_Daniel
      Deltagare

jag tar det !. men vill inte vänta 3 månader !

fdaa
        Deltagare

Daniel, du har mail!

/Fredrik

Subaru_Daniel
          Deltagare

har fasen inte råd med en låda för 50k så ja måste avvakta ! =( =( =(

fdaa
            Deltagare

Fortfarande till salu med andra ord, ingen som är sugen på att fynda? Det är ju inte så att man måste skruva upp laddtrycket i botten och ta ut alla 450 hästarna! 🙂

Med risk att säga för mycket iom att jag inte är någon Subaru expert, men är det ingen som funderat på att ta hem en beggad STi låda från Japan? Mig veterligen så finns det en ”hel del” människor som skeppar containers från Japan, att få med en låda kan ju inte kosta många kronor.

/Fredrik

SecretAgentMan
              Deltagare

STi-lådan är inte kralligare, den har en annan utväxling bara. Om vi inte pratar om den nya 6-växlade… 😉

/J

fdaa
                Deltagare

Så du menar att gamla STi’n levererades med en låda som egentligen inte håller för effekten? Dom bromsningar jag har sett på vissa är ju gott och väl på andra sidan 300hp gränsen. Eller finns det någon annan ”hemlighet”?

fdaa
                  Deltagare

Jag behöver få iväg detta kit hyfsat snart, lägg ett vettigt bud så kanske jag tar det. Referenser finnes och jag ger pengarna tillbaka garanti minus frakt t/r.

Mvh,
                    Fredrik

Kvarnis
                    Deltagare

Tror det inte är så många som har låda&motor för det där kitet…
                      Det är sant de 😉 😀

fdaa
                      Deltagare

Inte någon som är intresserad?

Lägg ett bud, här har ni ju chansen att göra ett riktigt klipp! Tänk bara på vad alla delarna skulle kosta att köpa nya!

Och för dom som undrar, man måste inte skruva upp laddtrycket för fullt. Det här kitet är fullt kapabelt att ”bara” leverera 350 hästar också. 😉

/Fredrik

Yonaz
                        Deltagare

Kan ta FMIC-kittet om det kommer att saluföras separat?

/ J

fdaa
                          Deltagare

Jag kommer inte dela upp kitet i delar. Om det visar sig att ingen här i Sverige är intresserad så går det till USA eller övriga Europa istället.

Det förvånar mig faktiskt att ingen här har nappat eller åtminstone kommit med ett bud. Att plocka ihop liknande grejer här i Sverige eller att köpa exakt samma nytt är ju inte precis billigt och att kunna ha dessa grejer hemma för ca 30.000:- ser åtminstona jag som ett fynd.

/Fredrik

Yonaz
                            Deltagare

Tror inte många vill köpa en begagnad turbo på nätet.
                              Möjligt att man kanske skulle våga om det lämnades garanti.

fdaa
                              Deltagare

Det är garanti, om köparen inte är nöjd med skicket vid leverans erhåller han pengarna tillbaka minus frakt T/R. Jag kanske inte var tillräckligt tydlig, men det det står på första sidan på http://groups.msn.com/UsedJDMParts där alla delar till salu finns utlagda. Det finns även referenser, både från medlemmar på http://www.200sx.nu och http://speedfreak.nu om någon vill ha detta.

Mvh,
                                Fredrik

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.