› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › S: Honda S2000 -00, UK import
- Detta ämne har 1 svar, 1,080 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av
Uhlin.
-
FörfattareInlägg
-
10 juni, 2013 kl. 20:04 #30564
Uhlin
DeltagareDå var det dags för mig att lägga ner detta med bilar och fokusera mer på min blivande familj.
Fästmön har fått nog så nu är det bilarna eller henne.Den privat importerades 2009-09-03 från England där den också såldes när den var ny.
Jag är andra ägaren på bilen i Sverige och som jag kan förstå så ska den ha haft 2-3 ägare i England.
Högerstyrd.
~13700 mil.Alla papper på bilen finns;
Kvitton från import.
Service.
Kvitton på utförda arbeten.
Alla besiktnings protokoll, besiktigades 2013-04-29 utan anmärkningar.Finns en del saker gjorda på bilen, både jag och tidigare ägare.
Sänk ca 1-2cm med H&R fjädrar.
Annan front lackad i bilens original färg.
J’s Racing fjäderbenstag fram.
Riktigt bra bromsbelägg fram (bak finns nya i kartong) som ska klara bankörning utan problem.
Slitsade och borrade skivor runt om.
Egen designat avgassystem med Appel Racing ljuddämpare, ser ut som originalet men låter lite roligare.
KN cold air intake.
Annan stereo, original finns kvar.Bilen har aldrig vinterkörts i Sverige utan stått i värmegarage över vinterhalvåret.
Har 2 uppsättningar nycklar, finns en 3e men den är fel kodad.
Djur- och rökfri.
Inredningen är helsvart och i bra skick.
Suffletten är i mycket bra skick och plastrutan är oskadad.Det är en mycket rolig bil att köra som ger mycket körglädje i alla hastigheter.
Ska vara orörd i motorn och går hur fint som helst.Står just nu på 17″ fälgar med däck som har 5-6mm kvar p.g.a att hjulvinklarna behöver justeras och ville inte slita på mina fin hjul som jag köpte i vintras.
Det som behöver göras för att kunna göra en hjulinställning är följande:
Byta toe staget bak, finns på t.ex Megan Racing
Bussningarna för camber justeringarna bak och fram, dessa finns på Energy Suspentions eller Powerflex.
Killarna på Däckspecialen var snälla nog att markera vart det sitter fast på sprängskisser som Rosenholtz skicka till dom.Bilen går att köra som den är nu, den självstyr i rumpan lite i lägre hastigheter. Går utmärkt att glida runt med caben nere och njuta av sommaren, men kanske inte så bra om man ska ut på bana.
Har en del saker liggandes också; original luftburk och filter, oljefilter, rattnav för sportratt, reserv insugspackning, drivaxles spacers, original bussningar, extra original grenrör m.m.Säker glömt något så hör av er vid intresse.
Pris: 80 000kr
Adam.Uhlin@gmail.com
0760076860Kan eventuellt tänka mig ett byte mot billigare bil + pengar, då helst en oskruvad bil med låga mil och få ägare.
För ytterligare 8 000kr får du med en uppsättning MSW by OZ 17″ fälgar med Dunlop Direzza Sport Z1 däck. Dessa däck är något av det bästa du kan köra på gata utan att ha r-däck. Går inte att köpa dessa i Europa.
//Adam
1 juli, 2013 kl. 09:29 #257737Uhlin
DeltagareKan tas bort då bilen är såld.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.