SSC Annonser Säljes – Delar S: Subaru Forester T/tb -97 Japan modell med 250Hk

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    gzon
    Deltagare

Bilen är en 97a (skulle blivit en 98 om den sålts i sverige). Den kom till sverige oktober -06 men blev pga pappersexersis stående till mars -07, Registerad och nybesiktad utan anmärkning. Säljes pga att jag hunnit beställa en helt ny bil istället, så jag har bara hunnit med ca hundra mil och den har totalt gått 9200mil. Kamremmen bytt vid 8-9000mil någonstans. Minns inte helt men kan ta reda på det vid intresse. 250Hk original, automat. I övrigt full utrustning med klima, elhissar, fjärrlås, elspeglar, airbags, mm. Mycket fint skick och går grymt bra och är helt original! Bättre drag än min förra impreza GT med ecutec 3 och 3″ avgas hela vägen utan katt. orinal 16″ kryssekerfälgar med bra sommardäck och nya michelin dubbdäck. Skrotningsavgift och skatt givetvis redan betalt. Perfekt bruksbil för subaruentusiasten! Pris 75000:- Finns i Katrineholm.

tendency
      Deltagare

Vad är det här för special, ingen modell som såldes utanför Japan?
        Läste att det inte är boxermotorn, utan en DOHC som sitter i denna årsmodell. Stämmer det?

Impreza GT sedan 1999

frippe
        Deltagare

DOHC innebär ju att det är dubbla överliggande kammar.
          lär sitta en EJ20 i´n.

/F

gegge
          Deltagare

Hej har du bilder på den? Vad för färg och inredning? STI paket? TD04 turbo?

gzon
            Deltagare

Hej. Det sitter en 2 liters boxer i den, mycket mer än så vet jag faktiskt inte så ang. turbon så har jag ingen aning. Bilen är silvermetallic och inredningen är i tyg och i typisk 90 tals stil, armstöd på stolarna. Inget STI-paket så riktig sleeper! 1520kg tjänstevikt så monterar man på krok så får man dra 1540kg på B kort. 🙂

Edit: Är ni nyfikna så ring 070-3335546. Nu i helgen kommer jag finnas med bil i Jönköping ifall det passar bättre för ett kik.

gzon
              Deltagare

Nu finns även bilder. Vid snabb affär kan även 18″ fälgar i guld medfölja. Japansk fälg med 15 ekrar i rally/racing stuk.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.