SSC Annonser Säljes – Bilar S: Subaru Impreza GT 97:a

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    RH
    Deltagare

Subaru Impreza GT

Halloj!

Tar och lägger ut en intressekoll på min trevliga Impreza. Det är en 97:a som har gått 15 700 mil till dagens datum helt utan några som helst bekymmer vare sig i motorn eller lådan 🙂

Förra ägaren bytte avgassystemet och luftfiltret till Blitz (Nur Spec R) ditton för över 8 000 kr, kvitton finns. Även ett oljebyte skedde då, ca 500 mil sedan.

Själv har jag gjort en hel del på bilen:

-Tändstift bytta till NGK
      -Laddtrycksmätare monterad för bättre koll på turbons hälsa
      -Stålomspunna bromsslangar ifrån Goodridge och blå race-bromsvätska
      -Vita blinkers fram och på sidorna
      -En tändkabel är bytt eftersom den gamla var sliten (500 kr för en kablel ifrån Subaru)
      -Den snyggare vingen ifrån STI:n är inköpt,lackerad och saboterad = spricka och en bit som gått av men går att reparera om man kan plasta själv.
      -Samco silikonslangar till intercoolern för bättre flöde.
      -Dawes Device är nyligen monterad för att få bättre spool-up och jämnare laddtryck, har inte höjt laddet något!

Bilen är i mitt tycke väldigt fin både på insidan och utsidan men har förstås sina skavanker av att ha varit i trafik dem senaste 12 åren, dock bara kosmetiskt. Den obligatoriska rosten i bakskärmarna finns på ena skärmen (inte många Imprezor som undkommer detta i Sverige), lacken skulle behöva en ordentlig polering för att uppnå bättre glans dock så har jag waxat den för tre månader sen. Motorn har fått sig en rejäl tvätt och skrubbning utav mig för att se så trevlig ut som möjligt.

Kamrem bytt vid 10 000 mil.

Sommardäck med bra mönster på original 15″ som är vitlackerade och vinterdäck på plåtisar även dem med bra mönster.

En väldigt fin Kenwood stereo med CD medföljer vid snabb affär.

Jag är inte i behov av att sälja bilen så om ingen betalar vad jag begär så behåller jag mer än gärna bilen 😉

Visning kan ske i Halland och Skåne efter överenskommelse.

Pris: 68 000 kr

PM, mail, telefon, bara hör av er med frågor och spekulationer! Fler bilder kan visas vid intresse 😉

Tel: 0739-160779

Bilder (vissa bilder kan vara utan vissa delar monterade)

Med STI-vingen

RH
      Deltagare
      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.