SSC Annonser Säljes – Delar S: WRX STI 02-03 Växelåda 6 petad

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare
    555_STI
    Deltagare

Nu såg jag informationen som jag missade flera gånger när jag läste 🙂 i T.R så ser du att det är 1.000 på alla förutom UK/Europe/NZ Impreza
      WRX STi MY02-04 TY856WN***

Där är det 1.100:1 transfer (drop) gear istället för 1.000:1 vilket är därför bakdiffen är annorlunda.

Subarumicke
      Deltagare

Om du har 4.11 eller 4.44 utv.. i din bakdiff så passar inte lådan

ALLA MT6 lådor WRX STI har 3.9 du kan åka med en std.. impreza GT (svensksåld) klump

den har 3.545 utv

555_STI
        Deltagare

Vill inte bråka, men som sagt, TY856WN*** kör en 1.1:1 transfer gear, de andra kör 1:1

3.9/1.1 = 3.545
          3.9/1 = 3.9

JDM behöver – 3.9 bakdiff
          UK/Europe/NZ 02-04 – 3.545

Om du körde 3.545 med din så har du inte en JDM låda. Om det är en JDM låda och det är WB i typkod passar den min 3.9 bakdiff.

: Fick det bekräftat från David@API också :

Steven. WB is a JDM type box so uses 3.9 front diff and rear diff – same ratio either end. Just be sure of that to make sure it matches what you have now and you’ll be fine.

Just let me know when you are ready to move on.

David

Kvarnis
          Deltagare

Alla lådor utom JDM kör med 1.1 i slutväxkel tom 2007 from 2008 blev det annorlunda har jag hört men aldrig kollat till 100%
            Sen skiljer växel 5&6 i utv. där JDM är mer tättstegade.
            Forester och hawkeye har något lägre utväxkling och passar bra på bilar med mer vrid&effekt 🙂

Subarumicke
            Deltagare

Lådan finns kvar 17000 kr

Subarumicke
              Deltagare

Upp 🙂

Subarumicke
                Deltagare

lunkan
                  Deltagare

Ingen som köpt denna ännu?! Förr gick ju dom 6 vxl lådorna ganska snabbt… Inga som trimmar längre o vill ha säkrare låda??

Subarumicke
                    Deltagare

Ingen som köpt denna ännu?! Förr gick ju dom 6 vxl lådorna ganska snabbt… Inga som trimmar längre o vill ha säkrare låda??

Ingen som kört sönder ännu kanske 😉

lådan finns kvar

Subarumicke
                      Deltagare

Steewe
                        Deltagare

Spakställ, kardan, bakdiff, bakre drivaxlar, bakre hubbar, bakre brembo bromsar, annat växellådsfäste, annan koppling (tror jag?!).

Koppling behöver inte bytas. 🙂 Går du från 6-pet till 5-pet måste du däremot byta.

Gyver
                          Deltagare

Det är väl bara växellådsfäste, kardan och spakstället som fattas för att den skall funka på en gt?

Har läst att r160 diffen funkar ypperligt sålänge man inte åker runt med monstervrid i maskinen. Ungefär vid samma nivå då man måste köra med cdb-block för att det skall vara hyffsat driftsäkert… +500hk med motsvarande vrid alltså.

Hade jag haft pengarna över till bilen så hade jag köpt lådan för längesen säkert:-)

Subarumicke
                            Deltagare

Vad behövs för att få denna att lira på en vanlig GT?

Du behöver spakställ, och kardan.

Jag har ett beggat spakställ dock saknas lite saker som man får flytta över från orginal stället från GT, som kan ingå. d—0.o—b

OBS du behöver en kardan. Sen kan man byta drivaxlar hubbar etc.. men ej nödvändigt för att få det att funka.

Subarumicke
                              Deltagare

Såld

kleinis
                                Deltagare

något sugen också men pengarna går till trimning för tillfället tyvärr 🙁

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.