Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Thornblom
    Deltagare

Tja!
      Täntke bara höra runt lite med er ang import av specialmodeller såsom S202 (eller S203, S204 för den delen).
      Vad jag har hört kan det bli svårt att få dessa väglagliga i Sverige. Varför?

Man borde väl ändå kunna importera och köra på bana?

Kvarnis
      Deltagare

Ska du enbart åka på banträffar spelar det kanske lite mindre roll.
        Dock är det upp till den som annordnar körningen om bilen ska gått ogenom SBP lr om det räcker med besiktning på plats.(Vilket i min bok är betydligt viktigare om den görs seriöst).

Problemet är att de inte är serieproducerade, och då kan det vara svårt att få de intygen som krävs bla från IM.

Thornblom
        Deltagare

Ska du enbart åka på banträffar spelar det kanske lite mindre roll.
          Dock är det upp till den som annordnar körningen om bilen ska gått ogenom SBP lr om det räcker med besiktning på plats.(Vilket i min bok är betydligt viktigare om den görs seriöst).

Problemet är att de inte är serieproducerade, och då kan det vara svårt att få de intygen som krävs bla från IM.

Okej jag förstår. Kan väl vara värt att försöka innan Uk går ur EU kanske. Finns en del S202 originalbilar för skapliga summor numera. Så länge det finns en chans att den kan registreras så är det väl värt chansningen 😀

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.