› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Så kan det gå… en vecka innan storträffen
- Detta ämne har 41 svar, 3,833 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2007 kl. 03:49 #113640
tendency
DeltagareUsch, så tråkigt! 🙁
Det är som tur är inget som inte med ganska enkla medel går att fixa.20 maj, 2007 kl. 08:05 #113621simo
DeltagareSatan va surt!
Gött att det gick bra med dig o CiSSi.Tur att det är hans försäkringbolag som står för notan, för jag antar att du redan har slagit ihjäl honom 😉
/U – som undviker den ön…
20 maj, 2007 kl. 11:10 #113627Yonaz
DeltagareÅh no! Jag lider med er, hoppas allt löser sig smidigt.
Vi ses på fredag!
20 maj, 2007 kl. 11:15 #113647Patrik K
DeltagareJa tråkigt att upprepa vad som redan sagt, men trist är det 🙁
… men som sagt, med min guling i färskt minne så … det är ju bara plåt. Hoppas kunna ge två goa och HELA personer en kram på träffen :+
Ha det gött!
// PAtrik K
20 maj, 2007 kl. 16:56 #113625griml0ck
Deltagaretråkigt mats ;( Ser ju inte ut att va så hård smäll. Om inget är snett så borde de gå o köra. Frågan e väl om subaru hinner mäta de innan nästa helg 🙁
21 maj, 2007 kl. 05:24 #113629Mats
DeltagareNu har man fått smälta det som hände lite.
Faaaan va lack man blir! Att inte andra människor kan hålla koll på vad de sysslar med. Själv har man väl också gjort lite osmarta saker i trafiken men detta tar nog priset. Det som är skönt är ju att ingen människa skadade sig. Allt annat går ju att ersätta.
Återkommer med exakt redovisning om hur olyckan gick till när allt är klart och påskrivet med bolagen…Så nu börjar turerna med försäkringsbolag och verkstad. Får se hur skoj det blir, jag kan redan höra diskussionen. ”Vi kan inte söka delar på ditt reg nr. Är dett verkligen rätt chassinummer, det skall ju vara 17 tecken långt och det är inte ditt? Osv osv osv osv”
Men min plan är iaf att de skall få mäta upp bilen innan helgen och är allting rakt så åker jag och en rulle silvertejp och hämtar bilen så får de tillbaka den på måndag nästa vecka. Vill ju åka Mantorp och SAD med den.
Edit: Tack för de förstående och uppiggande kommentarerna. De hjälper faktiskt lite.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 maj, 2007 kl. 05:34 #113645Chewie
DeltagareMats! Det finns bilar med plats så ni kan åka med upp om det inte går med silvertejp! Se bara till att fixa en ny strålkastare så blir farbror blå inte lack!!!! Tuta och kör! Ang. bucklan på skärmen, den går väl att trycka ut eller 😉 (skämt åsido)
21 maj, 2007 kl. 06:37 #113655Niklas
DeltagareChewie: Jag tror det går att polera bort faktiskt. 😉
Skämt o sido, Larsa körde konbana i Dalarna med en delvis demolerad bil (var det efter en kram av ett rådjur eller hur var det?) och det funkade bra. Är allt rakt så ut och kör. Se bara till så det är svart vävtejp så det ser snyggt ut. :*
21 maj, 2007 kl. 06:55 #113619OzO
DeltagareBeklagar Mats! Fast jag håller inte med att det är ”bara plast och plåt”… det är mycket mera än så om man tänker bortom det materialistiska… 🙁
Men du kommer tebaka! 🙂
/G – Edit: stavar som en kratta
_____
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
Tänk om man hade ensamrätt på att sälja Subaru-clips, då skulle jag vara rikare än Bill Gates idag!21 maj, 2007 kl. 07:16 #113630Mats
DeltagareJag håller med dig Ozo. I lördags när det hände så var jag torts allt väldigt lugn. Trodde jag skulle balla ur helt om nåt sånt här hände men så var det inte. Det var nästan så att Cizzi var mer uppriven än jag. Det är först nu när man fått smälta det hela lite som det sjunker in.
Jävla subba som inte kan hålla koll på sin bil och därmed förstör andras ”pride and joy”. Jag kommer ju dessutom alltid att veta att det hörnet kanske inte blir 100% bra. Det har ju varit smällt…
Planen är iaf att få bort bilen från Bekö Bils samarbetspartner fort som ögat. De skall inte få äran att skruva på min bil iaf. det är ett som är säkert.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 maj, 2007 kl. 07:30 #113624jraberg
DeltagareNeej! vad jobbigt, bara allt jobb runtomkring… Trist..
Skönt att ni klarade er. Men för säkerhetsskull så kan det vara värt att åka till sjukan och kolla nackar etc. då det såg ut som en hyfsad smäll i sidan. Annars kanske ni åker på problem om tio år.-johan
21 maj, 2007 kl. 07:50 #113656Niklas
DeltagareMats: Du har sett min bil många gånger, men du har aldrig reagerat på att min bil varit krockad (vilket bilfirman inte sa när jag köpte den). Omlackad här och var, lyckligtvis bra gjort så man inte ser något. Allt måste inte bli skit, som jag brukar säga till frugan. Ge dig inte onödiga bekymmer i förväg utan ta dem när det väl blir aktuellt. Bilen går att laga och köra med igen, det är det viktiga.
21 maj, 2007 kl. 07:58 #113646Chewie
DeltagareJag har demonterat skärmen på den sidan förrut, ganska lätt, ingen i klubben som har en skärm över? En strålkastare, sen är det mesta gjort ju 😉 Då blir den fullt körduglig!
21 maj, 2007 kl. 09:00 #113631Mats
DeltagareAlien: Jag vet inte om att den är smälld (förren nu 😉 ) men DU vet om det, o det är liksom poängen. Den kan bli hur fin som helst men blir det minsta lilla skavank som ingen annan i världen ser så vet JAG fortfarande om den och kommer se den varje gång jag tvättar bilen eller kommer gående till den. Och sånt kan störa mig otroligt mycket. Kalla mig pedant eller sinnesrubbad men så är det.
Nu har det pratats med försäkringsbolag och den nya plåtverkstan. Verkar som han hade tid att slå en kik på den idag. Då skulle vi bedöma om det går att köra med den. Jag tror absolut inte att det blir nåt problem med det. Det gick inte så fort när det small. Ville bara ta det säkra före det osäkra när jag bärgade bilen. Man e ju alltid lite uppstressad efter att nåt sånthär har hänt.
Försäkringsbolaget hade heller inga invändningar mot att använda bilen bara det var trafiksäkert. Så just nu ser det ljust ut med träffen. Får se senare idag.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 maj, 2007 kl. 09:03 #113657Niklas
DeltagareDå kan du ladda hårt, speciellt gå hårt in i högerböjarna och inte vara rädd för konerna på innern. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.