› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Så kan det gå… en vecka innan storträffen
- Detta ämne har 41 svar, 3,833 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
21 maj, 2007 kl. 09:37 #113620
LegacyLarsa
KeymasterJag lider med dig Mats, vet hur det är, huvudsaken är att det gick bra med er.
Jag hade turen att hitta en bra plåt och lackverkstad, och sedan sa jag till dem att det fick gärna ta en vecka extra, bara det blev bra, och det blev det.Silvertejp är den många som haft på banträffar, exordis jag tex.
som tidigare sagt, kolla ljus och blinkers, skärmen kommer dom säkert byta ut(kan ju kolla med plåtisen). sedan är det bara att slå ut den, i mitt fall modifierade jag det hela, så bilen gick att använda.Själv har jag lite svårare att fixa till min ”buckla” i foten, men den har ju inte gått av ialllafall..
/Lars
21 maj, 2007 kl. 19:52 #113644Staffe
DeltagareNeeej fan va tråkigt Mats!!!! Jag vet hur det känns jag me,man blir helt deprimerad när det händer sånt…Men det går ju att fixa till 😉
Bra att ni klarade er 😉
—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0222 maj, 2007 kl. 09:40 #113632Mats
DeltagareLite uppdatering:
Hämatde bilen igår hos CC Skadecenter i GBG för vidare transport till Mölnlycke.
Killen i Mölnlycke hummade lite o kollade och tittade på mig och sade följande. Du, vi kommer aldrig hinna få klart denna till torsdag kväll. Hur mycket jag än vill. Han trodde alltså att han skulle göra klart bilen med nya plåtar och allting till torsdag 😀
Nej nej, jag vill bara veta så allting är rakt och så det går att köra med den. Ahaa, har en A6 Quattro i bänken just nu som vi skall rycka i lite till imorgon men sen skall vi nog försöka se till och mäta upp henne innan torsdag.Så nu ser det ännu lite ljusare ut. Hoppas hoppas.
Angående CC Skadecenter kan jag bara höja ett varningens finger. Ringde dem kl 08.30 på morgonen. Växeln hade då varit öppen i 30 minuter. Får prata med en dam som säger att de har inte hunnit titta på bilen än då den kom in i helgen men att de skall göra en offert på jobbet. Nej nej sa jag, den skall till en annan verkstad. Ok, då säger jag till grabbarna att de inte skall röra bilen. Perfa, jag kommer och hämtar den i eftermiddag.
När man sen kommer ner 2 minuter innan de stänger, tror ni inte idiotjävlarna varit och skruvat loss lampan, grillen, pakeringsljuset, blinkers och dimljuskåpa. Vad var det i ”rör inte bilen” som de inte förstod? Hur många har inte varit med om att bilen stått en vecka innan nån tittat på den… Det var kanske roligare att skruva på en Impreza än en V70 eller 9-5:a… Vad vet jagKul o köra bilen med en lampa till Mölnlycke, jävla nötter säger jag bara. x( x(
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg23 maj, 2007 kl. 08:12 #113633Mats
DeltagareFick ett samtal precis. Kan åka o hämta bilen idag. Den var rak och inget paj i hjulupphängning! :9 :9
Så nu verkar det bli åka av i helgen iaf!
Ett stort TACK till alla er som ringt och erbjudit allt från skärmar och kofångare till blinkers och lampor! Det känns så otroligt att folk i denna klubb är beredda att skruva sönder sin egen bil bara för att jag skall få möjligheten att köra i helgen.
Ni vet vem ni är. TACK än en gång.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg23 maj, 2007 kl. 08:18 #113652Klasagasa
DeltagareGött grabben! Då ses vi på torsdag för bövelen!!!
23 maj, 2007 kl. 08:21 #113628Yonaz
DeltagareDu kan få låna vad du vill på Volvo’n DVD! 🙂
Välkommna till Ost *host* Öst skall ni vara 😀
11 juli, 2007 kl. 12:07 #113634Mats
DeltagareNu är det äntligen klart med bolaget iaf.
Jag var inte vållande till skadan tyckte Salus Ansvar. Detta krävde dock lite övertalning. Enligt min skadereglerare så hade jag kört på ett parkeringsområde och där gäller högerregeln så därför var jag 100% vållande till skadan och kunde se framemot en faktura på 3000 + 1000 kr i självrisk. Först 3000kr på vagnsskadan och sedan 1000kr på trafikdelen… Det första jag sade till damen som ringde mig var: Hur gör jag för att överklaga dethär beslutet då?
Fick sen ett nummer dit jag ringde och fick förklarat för mig att IF (motpartens bolag) varit ute och inspekterat platsen och kommit fram till att det var ett parkeringsområde där skadan hade skett. Jag säger då att jag körde ju på en gata när jag blev påkörd av en bil som kör ut från parkeringen. Detta ville han först inte tro på men när jag sen faxat honom en bild från hitta.se så blev det annat ljud i skällan.
Han skulle minsann genast kolla upp detta och ringa mig dagen därpå. Han ringde mycket riktigt dagen efter och förklarade att det måste blivit fel någonstans när IF var ute ock besiktade platsen. Jag hade ju kört på en gata och då gällde utfartsregeln så jag var inte längre vållande till skadan. Motparten var till 100% den vållande.Det var ju skönt att det blev ordning på detta men man börjar ju undra lite. Har mitt bolag inget intresse av att själv kolla upp platsen och skapa sig en egen uppfattning? Litar man till 100% vad motpartens bolag säger. Tänk om det hade varit någon som inte hade orkat bråka och bara betalt istället. Man blir lite fundersam…
Nu skall jag bara få tag i rätt baklampa till kokarn också…
Mats GBG
11 juli, 2007 kl. 12:10 #113642alrik
DeltagareFörsäkringsbolag är roligt ibland! 🙁
Skönt att du stog på dig och att dom ändra sig. Men de var faktiskt mysko att ditt bolag inte kollade upp saken mer eftersom bolag vill ju betala ut så lite som möjligt.
/Mikael
10 augusti, 2007 kl. 15:43 #113635Mats
DeltagareDå var man o hämtade bilen idag.
Den skulle varit klar förra fredagen men då hann jag inte hämta den så vi bestämde att på måndag skulle jag komma. Sagt o gjort, jag åkte dit vid 1 tiden på måndag. När jag kommer dit så säger killen att bilen inte är klar! Vadå inte klar? Den skulle ju varit klar i fredags… Inte mycket att göra åt, bara o åka hem igen (10 mil tur o retur). Den skulle vara klar nästa dag istället. Vid 15 tiden ringer killen från firman och säger att han inte kan lämna ut bilen för han har hittat ett dammkorn som han vill polera bort. Men imorgon skall den vara klar. Det är alltså onsdag då.På onsdag åker jag dit och kollar på bilen… O det var ingen vacker syn:
1. plåtbiten under lampan som var rostig från en gammal p-skada var ej lackad. Hur man nu kan missa det när man måste skruva bort den från den gamla lampan.
2. En stoor klarlacksdroppe i hörnet av huven som satt alldeles löst.
3. Ett stort rinn på kofångaren. Det syntes på flera meters avstånd…
4. Ett dammkorn på höger c-stolpe.Killen säger alldeles förvånad att jag har inte sett bilen iinnan jag lämnat ut den. Nehe, vem har gjort det då? Jag frågade ju en extra gång om den var klar i telefon, och det lovade ni. Han säger iaf att han inte vill lämna ut den som den är nu. Till svar fick han att jag vill inte ha den heller. FIXA!
Han lovade att den skulle vara klar nästa dag (torsdag).På torsdag ringer han o sägeratt den är klar kl 11. På fredag! Ja ja tänkte jag, bara det blir bra så…
Idag så ringde han vid 11.15 o säger att han saknar mig. Jag skulle ju varit och hämtat ut bilen kl 11. Frågar då lite sarkastiskt om den verkligen är klar denna gången, det har ju inte funkat förut. Men nu lovar han att den skall vara klar.
Åker dit o kollar över den i ösregnet. Allt ser bra ut så jag tar bilen o åker hem.När jag sen åker på motorvägen och skall ladda på lite så börjar den gå kasst. Bluddrar och skjuter, ingen tomgång. Eller ja den går väl på 1 eller en halv cylinder o 200 rpm. Ryker svart o luktar sopp. Puttrar sakta med varningsblinkers till macken o ställer mig o kollar lite på den. Ringer lackfirman o frågar om de svetsat eller motorvättat bilen. Inget sådant svarar han. Efter en stund så går den lite bättre och jag rullar hem. Hemma så är tomgången bättre men pendlar mellan 1000 och 500 rpm med en ”rå” tomgång…
Detta behövde jag verkligen just nu! Flyttar ju förf*n på torsdag!
Pratade lite med Storm och fick ta över hans tid på Autotech på måndag. Snackade med Per och skall lämna in bilen på måndag. Jag har inte tid o pilla själv nu, den måste funka tills torsdag. Lika bra den får en ordentlig genomgång av Per.Tack Storm för att jag fick din tid, du är en klippa!
Klas, du får agera lunchdam igen, men det gissade du kanske redan. 😀Sorry för världens längsta inlägg som blev OT på slutet, kände bara att jag måste skriva av mig lite. Och om det inte framgick så tycker jag inte ni skall anlita Mölnlycke Lack och Karosseri…
Mats GBG
Type R ’9910 augusti, 2007 kl. 17:27 #113653Klasagasa
DeltagareKukigt värre! Bara att beklaga! Lycka till med flytten och bilen, hoppas det löser sig inom ekonomiska ramar!
//Klas – som gjorde en tabbe idag i regnet… 🙁
10 augusti, 2007 kl. 18:35 #113623Manor
DeltagareF-n vilken otur du verkar ha just nu Mats LLLLLLLLLLLLL. Hoppas att allt löser sig med bilen, och lycka till på Autotech och med flytten.
13 augusti, 2007 kl. 20:39 #113636Mats
DeltagareManor:
Tack.
Du kan aldrig gissa vad som var paj.
.
.
.
.
*Drumroll* Alldeles rätt. Luftmasseskitofanohansmostergrejsimojen.Nu funkar bilen igen iaf.
Återkommer när jag varit hos lackeraren en sista gång för att få fronten fastskruvad osv… De e f*n alltid nåt…
Mats GBG
Type R ’99 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.