› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Så var det kört för mig =((((
- Detta ämne har 31 svar, 2,394 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2003 kl. 20:25 #6877
ailkert
Deltagare217km/h på 70km/h väg, kan ni gissa vad som hände =(
31 maj, 2003 kl. 20:36 #82539Tengil
DeltagareÅh ”grattis” eller vad säger man:-(
Imponerande hastighet måste jag säga, då borde mätaren pekat på typ 230Hur gjorde du, skrev du på deras otäcka lapp eller inte?
En liten fråga bara, när man kör så fort och ser? polisen.
Varför inte bara fortsätta, det körkortet ser du aldrig igen ändå.31 maj, 2003 kl. 20:42 #82546ailkert
Deltagarejag vet måste ta om det helt från början, SUUUCK!!!
jo han stod mitt i vägen o tvingade mig att stanna så det var bara att göra det, behövde inte skriva på nåt men han sa nu har du sett det här du godkänner det? så fick jag säga ja, det hände i eskilstuna o jag fick inte ens åka hem, dom sa att jag fick ringa en kompis, så en kompis kom o körde hem mig o bilen, nu lär man få abstinens när man inte får köra längre =(
hoppas jag får ta det direkt iallafall o inte måste vänta massa, dom lär väl ringa i veckan eller så får jag väl brev hem om slutgiltigt straff, körkortet tog dom med sig iallafall och så fick jag böter för att främre regskylten inte satt på också =/ grrrr31 maj, 2003 kl. 20:57 #82547ailkert
Deltagarerättegång?
vadå rättegång, har ju gett med mig, kan jag inte bara betala böterna o ta om körkortet, man kan inte få fängelse o skit va??
bra tillfälle att trimma iallafall =)31 maj, 2003 kl. 22:06 #82540Tengil
DeltagareJag tycker der verkar som polisen har missat lite saker.
1 När ens körkort blir indraget på platsen,skall man ju få köra 48 timmar till
2 Du borde fått en lapp som heter ”Föreläggande av ordningsbot”
Där kan man välja att om man vill erkänna eller inte.Som jag ser på det hela,verkar polisen inte ha följt alla regler
Kontakta trafikjuristen.se och se vad han kan göra.Sen kan du nog ställa in dig på en rättegång tror jag.
När man kör så fort räknas det som grov vårdslöshet i trafiken.
Men det beror också på mängd trafik på vägen,tid och sånt.31 maj, 2003 kl. 22:12 #82548ailkert
Deltagareska se om jag kan svara på allt du skrivit
fick välja där borta om jag erkände o det var väl lika bra, fast det inte stämmer exakt för fortare än 217 har jag för mig att det gick fast det ska vi vara tysta om
det var typ ingen trafik, och det var på en landsväg kl 21.20 enligt boten31 maj, 2003 kl. 22:12 #82549ailkert
Deltagarejag är 21 och var ganska nervös, o killen var ju skitsur, inte så lätt för mig att göra annat än säga ok på allt han säger
31 maj, 2003 kl. 22:13 #82550ailkert
Deltagareett tillägg bara, han pratade med sina kollegor om min vinge men dom sa inget om den iallafall =)
31 maj, 2003 kl. 22:34 #82541Tengil
Deltagare>jag är 21 och var ganska nervös, o killen var ju skitsur, inte så lätt
>för mig att göra annat än säga ok på allt han sägerJo jag vet ,första gången jag fick prata med dem hade jag typ 1000 i puls.
Nu har man ju lärt sig att de mest ljuger,bluffar eller bara försöker hitta på saker att ta en för http://www.gamers-forums.com/smilies/ups/razor_wind/madani.gif
Nu sätter jag därför hårt mot hårt när de vill ”prata” (om det e bra kan man säkert diskutera)
Men hur var förhållandena?
Sköt de dig framifrån eller baken, eller var det kanske med hjälp av en polispilot de fick fram din hastighet?Om det kanske var mörkt och de dessutom inte såg dig hela tiden.
Så har säkert Allan några tips på vad man skall göra.
Hans bil var ju med om något liknande;-)1 juni, 2003 kl. 00:00 #82551ailkert
Deltagareantar att du menar med lasern som dom sköt mig, för pistolen var i hölstret hela tiden som tur var, antar att det var framifrån för nåt helikopter såg jag inte till, nu i efterhand skämtar jag lite o funderar på vad dom skulle sagt ”ni skulle sett mig bakom krönet då var jag upp långt över 250 =)”
nä men fan det känns precis som vanligt, abstinensen kommer väl imorgon antar jag =(1 juni, 2003 kl. 07:07 #82530SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON Jun-01-03 AT 09:07AM (GMT)
Surt Alex, men du har ingen att skylla på tyvärr.
Bara att bita ihop och se glad ut.Trist som fasen är det i alla fall.
/J – börjat åka som OzO (lagligt, långt till höger och med Elvis i stereon) 😀
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen1 juni, 2003 kl. 11:35 #82552ailkert
Deltagarejo jag vet, blir till att börja om på måndag, ska fan ha tillbaka det under sommaren, hoppas bara att det inte blir en lång period innan jag får ta det igen
det märks väl i veckan1 juni, 2003 kl. 12:19 #82535christopher
DeltagarefraSSe
Tråkit att läsa man får en liten tankeställare som kan vara nyttig. Har själv mött Polisen i hög hastighet och känt klumpen i magen, men den gången hann jag undan och sen kör man lunget ett tag. Alla känner nog en viss del av ögonkäneriet men ett fåtal får betala priset.
Undrar om det inte finns risk för rättegång och ev.någon månad bakom galler, beror på omständigheterna men låter som grov vårslöshet i trafik. prata med någon som vet hur allt funkar, så du gör och säger rätt saker från början och att Polisen gjort allt enl. alla paragrafer med kalibreringar av instrumen m.m
/
hoppas det löser sig/ fraSSe1 juni, 2003 kl. 13:18 #82542Tengil
Deltagare>jo jag vet, blir till att börja om på måndag, ska fan ha tillbaka det
>under sommaren, hoppas bara att det inte blir en lång period innan jag
>får ta det igen
>det märks väl i veckanOm du har tur får du börja ta ditt nya körkort nästa sommar.
Detta kommer säkert ge minst 8 månaders spärrtid.
Alltså så långe måste du vänta innan du kan söka om ett nytt lämp.Sen kommer plånboken bli plundrad, eftersom du säkert ha dagsböter att vänta.
Men ta kontakt med någon som kan det här, polisen har kanske missat något.1 juni, 2003 kl. 15:35 #82532Subbahenke
DeltagareÄr det nytt klubbrekord eller???
Henke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.