› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Så var det kört för mig =((((
- Detta ämne har 31 svar, 2,394 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2003 kl. 18:06 #82560
Grusdraparn
Deltagare>jag är 21 och var ganska nervös, o killen var ju skitsur, inte så lätt
>för mig att göra annat än säga ok på allt han sägerTog du kortet över ett år efter du blev arton? Annars borde väl prövotiden vara över vid dethär laget. Eller är det alltid permanent indragning av lappen vid de hastigheterna?
1 juni, 2003 kl. 23:50 #82553ailkert
Deltagarevar ju inte mycket andra bilar, det var på kvällen o det var en landsväg
jo hade prövotid kvar så tillbaka får jag det inte, får veta mitt slutgilltiga straff inom ett par veckor antar jag2 juni, 2003 kl. 08:43 #82538Imp
Deltagarevid prövotid måste man vänta minnst 6 månader innan man får ta om det har jag för mig iallafall. Men läggs dom 6 månaderna till åvanpå straffet tex 1 månads indraget+6 eller blir det 5 månader isf? annars om det blir som vissa här har funderat på kan det ju bli 8 +6 eller kanske mer eller blir det bara 8 isf? nån som e haj på detta jag har glömt bort.
2 juni, 2003 kl. 09:00 #82554ailkert
Deltagaresamma lika, får ju reda på det av polisen om 1-2 veckor från i lördags, skriver vad som händer när jag får reda på det
/lugnare körare i fortsättningen2 juni, 2003 kl. 09:04 #82543Tengil
Deltagare>vid prövotid måste man vänta minnst 6 månader innan man får ta om det
>har jag för mig iallafall. Men läggs dom 6 månaderna till åvanpå
>straffet tex 1 månads indraget+6 eller blir det 5 månader isf? annars
>om det blir som vissa här har funderat på kan det ju bli 8 +6 eller
>kanske mer eller blir det bara 8 isf? nån som e haj på detta jag har
>glömt bort.Nä något sånt tror jag inte finns.
En kompis blev av med sitt kort, körde 141km/h på motorvägen (elak polis som inte ville vara lite snäll)
Han fick vänta 2 månader innan han fick börja ta det igen.2 juni, 2003 kl. 11:30 #82555ailkert
Deltagarevet inte om jag sa det, men det var en 90väg, bara jag som hade för mig att det var 70
2 juni, 2003 kl. 20:39 #82531Perra
DeltagareSurt sa räven om rönnbären… 🙁 Nåja, några tips ska vi väl kunna skaka fram så du åtminstone får en rättvis behandling vid en eventuell rättegång. Till att börja med så hade du inte skrivit på något. BRA! Mitt råd är att ALDRIG skriva på nåt vid vägkanten. Det man oxå ska göra men som är för sent i ditt fall är att kolla kalibreringsdatumet på Lasern. Det sitter en liten lapp på baksidan av pickadolven där det står när den senast måste kalibreras om. Har datumet gått ut kan snuten köra upp Lasern i änd…röret på snutbilen! 😉
Var du själv i bilen? Om inte så ska man alltid be den som åker med att den personen följer med till polisbilen så man har ett vittne med sig, ovärderligt vid en ev. rättegång. Tyvärr oxå för sent för dig. 🙁
Om det nu blir rättegång så kommer du att få en offentlig försvarare men jag tror faktiskt att du kan få välja försvarare och då ska du naturligtvis välja Trafikjuristen. Kontakta honom genom hans hemsida så får du svar på en del frågor direkt o kan säkert oxå få mer tips än vad jag kan ge.
En sak till, snuten måste regelbundet genomgå utbildningar på lasern och har inte lilla kommissarien som stoppade dig gjort det så kan han äta upp p-boten.
Finns mycket att tänka på men det är inte så lätt att komma ihåg allt när man har blivit stoppad.
Om du får ett brev hemskickat där det står att du redan erkänt och ska skicka in körkortet så tycker jag du ska skriva ett brev där du nekar så att du får saken prövad i domstol. Då får du större möjlighet att få någon sorts hjälp i fallet. Annars är det ju helkört.
Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig.
Mvh Perra
1,05 på Kinnekulle
1,36 på Mantorp
1,24 på Gelleråsen2 juni, 2003 kl. 20:41 #82556ailkert
Deltagaretack för hjälpen du, men dom tog körkortet där på plats =/
jaja väntar på papperna o ser vad det står där innan jag gör nånting, hoppas dom lär komma snart bara
/Alex3 juni, 2003 kl. 07:51 #82534hogmark
DeltagareHär kommer jag och förstör…
Men jag skulle tippa på 1-2 år innan du får ta nytt kort.
Och upp till 30.000 i böter.Läste om en kille som åkt 250 på motorväg.
Han fick 2år och 30.000, men då var det ju en 110-motorväg,
och inte en 90-väg…Vet själv känslan… blev ju stoppad efter ett präktigt ställ en gång…
å då kom sheriffen med pickan dragen !I vilket fall önskar jag dig lycka till med allt…
Ring om du behöver skjuts 🙂
3 juni, 2003 kl. 11:27 #82557ailkert
Deltagarehaha =)
nä så farligt tror jag inte att det blir, det var ju knappt nån annan på vägen o det var kväll, märks väl men men19 juni, 2003 kl. 11:05 #82544lunkan
DeltagareAilkert! Hur har det gått för dig? Hört nåt om böter o körkort ännu?
20 juni, 2003 kl. 11:31 #82558ailkert
Deltagareoj sorry, skrev i ett annat vad man nu ska kalla det, annat forum att lasern jag pajkad så det blev inge bevis, har körkortet igen men fick dryga böter pga vittnesmål från X antal poliser att det gick FORT, hur som helst är jag glad att lappen är tillbaka där den hör hemma
20 juni, 2003 kl. 12:01 #82545lunkan
DeltagareMmmm vissa har tur! Men nu lär du väl inte köra så fort igen förutom på bana? Man brukar lära sig av sina misstag 😉
20 juni, 2003 kl. 12:38 #82536christopher
Deltagare>oj sorry, skrev i ett annat vad man nu ska kalla det, annat forum att
>lasern jag pajkad så det blev inge bevis, har körkortet igen men fick
>dryga böter pga vittnesmål från X antal poliser att det gick FORT, hur
>som helst är jag glad att lappen är tillbaka där den hör hemmafraSSe
Köp en lott, sån tur kommer du inte ha fler gånger 😉
Men du har säkert fått en rejäl tankeställare och ser Polisspöken bakom varje krök eller?
/
fraSSe21 juni, 2003 kl. 18:07 #82537Subbarist
DeltagareTänk på att ha en godkänd bil ett tag framöver, för du lär ju bli stoppad ett x antal gånger nu och åka på flygande. Men i övrigt ett stort GRATTIS! och tjacka en lott!
Subbarist javisst! Mr.Roadrage
Sponsoransvarig SSI
Den GRÜNE FARAN -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.