SSC Allmänt snack Allmänt småprat Så var jag Impreza ägare igen!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Lt Dan
    Deltagare

Riktigt bra känns det! Det blev en blå GT-00. Har inte hunnit köra så mycket men jag är MER än nöjd. Första intrycket är att jag sitter MYCKET bättre än vad jag gjorde i STi-03:an. Axet e ingen större skillnad. Motorn har en mycket skönare/bättre karaktär. Bromsarna e något(mycket!?) sämre. Som en snabb jämförelse så här i början så ger jag GT:n 4.5 och min tidigare STi en 4.3 Ska utvärdera mer, så jag återkommer!

/LtDan

Niklas
      Deltagare

GTns stolar och placering är svårslaget. Välkommen tillbaka! 🙂

PS: Snygg färg föresten! 😉

SecretAgentMan
        Deltagare

Grattis Lt Dan, lite rediga bromsar och chassiepryttlar så blir det ordning på den skall du se!

/J

Kvarnis
          Deltagare

Välkommen tillbaka LT 😀

Synd att du inte köpte den nån vecka tidigare så du han va me å gas a på is’n

Janne248
            Deltagare

Välkommen tillbaka!

4,3 till STi och 4.5 till GT Hmm…..låter inte bra det. Har jag gjort nått dumt?!?

Janne248
              Deltagare

Välkommen tillbaka!

4,3 till STi och 4.5 till GT Hmm…..låter inte bra det. Har jag gjort nått dumt?!?

Lt Dan
                Deltagare

>Välkommen tillbaka!
                  >
                  >4,3 till STi och 4.5 till GT Hmm…..låter inte bra det. Har
                  >jag gjort nått dumt?!?
                  >
                  >

Tackar tackar alla 🙂

Nä då Janne du kommer inte bli besviken, STi är en helt underbar bil som det går att åka riktig fort med. Det känns helt klart att det är en nyare bil. Men att GT:n skulle vara så bra som den är hade jag inte riktigt förstått förut. I min bedömning tar jag också hänsyn till att det e halva priset på GT:n.

Kvarnis: Jag kommer mer än gärna te nästa år…KLAR KLAR 🙂

/LtDan – Som blivit glad igen :):)

Blocken
                  Deltagare

>/LtDan – Som blivit glad igen :):)
                    >

Löjtnanten,

Grattis! Hela SSi är glada för din skull! 😀 Du får gärna visa upp den i Vilda Värsterås nästa gång du är i krokarna.

Återigen grattis!

Mvh Blocken – en glad jävel

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

griml0ck
                    Deltagare

Härligt Danne! Gött med flera sväng glada i klubben 🙂

Om du är i stockholm o cruisar nån helg får du slå en pling!

// grim – utan subba i tokholm

Lt Dan
                      Deltagare

>
                        >>/LtDan – Som blivit glad igen :):)
                        >>
                        >
                        >
                        >Löjtnanten,
                        >
                        >Grattis! Hela SSi är glada för din skull! 😀 Du får gärna visa
                        >upp den i Vilda Värsterås nästa gång du är i krokarna.
                        >
                        >Återigen grattis!
                        >
                        >Mvh Blocken – en glad jävel
                        >
                        >
                        >
                        >
                        >Min
                        >STi
                        http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Tackar så mycket!!!

Blocken: Självklart kommer jag upp i slutet på månan till metropålen :):)

Grimlock: Vetetusan om jag har ditt nummer, skicka ett pm.

MVH LtD

modulated
                        Deltagare

Grattis! Kul att du är tillbaka igen! 🙂

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

Lt Dan
                          Deltagare

Så var första tanken slut…1.5l per mil. Ca samma som STi:n. Ni andra som kommer under det hur lyckas ni med det…använder ni bilen som det e tänkt eller gubbkör ni!? 🙂 Ingen större skillnad där mot STi:n men GT:n är betydligt mer lättkörd i snö å halt än STi:n (har kommit lite snö i tokholm). Laddtrycket kommer tidigare vilket gör att man har mer kontroll tycker jag. STi:n laddar senare vilket nu som i jämförelse e ”lite” jobbigare iaf om det svänger. Det som också e roligt e att ingen på jobbet har sett jag bytt bil…hehe…det pratas typ varje dag om den så lite konstigt e det! Nån sa att den låter lite mer bara *S*

Mvh LtD -som fortsätter rapportera för han har inget bättre för sig!

Kvarnis
                            Deltagare

>Så var första tanken slut…1.5l per mil. Ca samma som STi:n.
                              >Ni andra som kommer under det hur lyckas ni med det…använder
                              >ni bilen som det e tänkt eller gubbkör ni!? 🙂 Ingen större
                              >skillnad där mot STi:n men GT:n är betydligt mer lättkörd i
                              >snö å halt än STi:n (har kommit lite snö i tokholm).
                              >Laddtrycket kommer tidigare vilket gör att man har mer
                              >kontroll tycker jag. STi:n laddar senare vilket nu som i
                              >jämförelse e ”lite” jobbigare iaf om det svänger. Det som
                              >också e roligt e att ingen på jobbet har sett jag bytt
                              >bil…hehe…det pratas typ varje dag om den så lite konstigt
                              >e det! Nån sa att den låter lite mer bara *S*
                              >
                              >Mvh LtD -som fortsätter rapportera för han har inget bättre
                              >för sig!
                              >

Min bil vile ha typ 26L på 3mil’s is körning 😀

OzO
                              Deltagare

>Kvarnis: Min bil vile ha typ 26L på 3mil’s is körning

Men du mappar ju bilen även till och från kiosken! ;):D

Grattis Lt Dan!

_______________________________________________________________________________
                                ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Lt Dan
                                Deltagare

Nu har jag haft bilen ett tag och känner att jag kan utvärdera den till fullo. Efter vinterns positiva omdömen kommer nu den torra perioden…ehh ja det e nog lite blöt ibland också…
                                  Köpte ett par Toyo Proxes T1-S till rea pris. Ja nu ska de köras hårt efter den roliga vintern. Kör lite lungt i början, det känns bra. Börjar mer och mer ladda i kurvorna…men efter ett några kurvor börjar jag ifrågasätta GT mot STI:n. GT:n tappar greppet och hackar sig fram. Neee det inte kul tänker jag och börjar ångra bytet. Börjar köra som en Volvo ägare och har bilen som bruksbil. Mina ”trevliga” kollegor på jobbet vill åka med men jag svarar med nedböjada ögon att bara äkta SUBARU entusiaster åker med. En vacker morgon…eller snarare ”jag hatar att åka till jobbet morgon” så vrider jag på nyckeln och det låter som om nån har flyttar motorn till förarsätet….jösses…hör jag fel eller! Efter jobbet till GDS hallen. Jaha de två motor bultarna närmast kylaren saknas!!! Det ena fästet har helt enklelt ”hoppat” på sniskan. Herre min skapare, inte konstigt att den hoppar fram konstanterar jag. Fram med nya bultar, montera och ut å provåk, satan vilken skillnad! Bilen e som ny, går som en dröm i kurvorna. Men så börjar bilen gå ”dåligt igen…vad nu då. Åker nån vecka och börjar bli trött. Varför inte kollar ringtrycket på däcken tänker jag…där ser man, pyspunka på ett däck (0.5bar). Byter ventil och trycket verkar hålla. Ytterligare några dar går…lågt tryck. Suck igen…men vad e detta…en skruv mitt i däcket. In på verkstan å laga. Vill ju försöka få in flickvännen på Subaru spåret så jag lät henne (Annika) köra. Det första hon sa var att ”du har ju inga bromsar”…va gillar du inte Subaru…ska du ha en ”smäll”. Ok kanske dom inte e så bra tänker jag. Beställer skivor och belägg. Inser under bytet att det finns inga belägg och framskivorna e slut. Jag tyckte faktiskt att bromsverkan var bra…eller trodde det iaf. Efter bytet blev det en helt annan bil kan jag lova. Det går fort i kurvorna rakt fram men det sliter mycket däck i yterkant. Va tusan kan jag aldrig få sova lungt. Kör ett antal hundra mil och börjar undra om det verlkligen ska slita så mycket i ytterkant på framförallt framdäcken. Ska jag göra 4-hjulsinställning? Hä. Nu fan får jag bli lite skitig och ställa cambern själv….jösses ja inte stod den negativt. Ställer den på max. Ut å prova. Ja jäklar nu känns det riktigt rätt. Svarar bra på rattrörelser och styr mer ”skarpt”. Så nu går väl bilen som en GT ska gå om man rättvist ska kunna jämföra med en STI. Efter tidigare ”klåpare” ägare går bilen riktigt äckligt bra nu. Är riktigt nöjd. Har hört en del negativa saker om GT:ns väghållning men förstår nu att det beror på folk som inte borde sätta en skiftnyckel i händerna. När allt lirar som de e tänkt går bilen grymt bra!. Desutom till ett mycket prisvärt pris.
                                  Efter en massa problem och annat meck så ska jag komma till ett beslut. GT eller STI…
                                  Kan helt klart säga att jag saknar min STI-03:a hade inga problem men den (förutom garanti byte på fjäderbenen bak)…men så var jag andra ägaren…inget sönder skruvat än. Som jag ser det efter att fått saker att funka så är GT:n den absoluta bästa Imprezan för pengarna men om jag hade pengarna skulle jag välja STI:n. Kan inte förklara varför…det e bara en känsla…fast jag har börjat älska GT:n…

/LtD – Har Semester 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.