SSC Allmänt snack Allmänt småprat Saab för mer att säga till om rörande Subaru…. bra eller anus

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    dlehtihet
    Deltagare

Läste i AMS igår att saab nu går in tidigare i processen för att kunna påverka ”sina” bilar baserade på Subarus (9-6, nya 9-2 som dyker upp om ett par år) gällande förändringar exteriört och interiört. Vidare skriver de att Saab kommer att ha mycket mer inflytande på designen av nya generationens Impreza som dyker upp bortåt 2007. Min fråga är vad ni tror att detta får för konsekvenser:

Komnmer Imprezan förvandlas till en gubbil som bäst framförs av feta och tunnhåriga män i 55 års åldern?

Kommer chassie och dyligt ligga mer åt komforthållet än åt sport?

vad tror ni?

M v h

Danne

Wiklundh
      Deltagare

Låter oroande. 🙁

SecretAgentMan
        Deltagare

Kraftigt oroande… 🙁

Min uppfattning är att SAAB-fanatikerna lever på att de äldre motorerna är ruskigt fina, så är ju inte fallet längre.
          …och handen på hjärtat, Imprezamotorn är fenomenalt stryktålig, vilka andra tvålitersmotorer går 10000 hårda mil med 350 kusar utan strul?

Förutom det har SAAB bara komforten att komma med, för någon vidare väghållning har de inte.

/J

X3000
          Deltagare

HJÄLP!! Jobbar ju på Saab å anser väl inte att Saab gör dom bästa bilarna i världen men helt kass är dom ju inte.. Det ända positiva med mer sammarbete är väl om jag kommer ha samma rabatt på Subaru som jag har nu på Saab 😉

Försöker få en provtur med Sabaru 9-2X men verkar inte så lätt.. Återkommer om jag lyckas. 🙂

dlehtihet
            Deltagare

LOL,

nej, menar inte att Saab är kass på att göra Saab 🙂 Jag har en själv ju, en 9000 som är en riktigt grym glidarbil för längre resor där man sitter kungligt. Jag har däremot provat att svänga lite inspirerat med den och där vill den definitivt inte alls vara med på banan. Samma sak gäller ju 9-5 och 9-3 som är helt okej bilar (även för att vara baserade på opel-plattor) men inspirerande?? njaeeee..

😀

M v h

Danne

>HJÄLP!! Jobbar ju på Saab å anser väl inte att Saab gör dom
              >bästa bilarna i världen men helt kass är dom ju inte.. Det
              >ända positiva med mer sammarbete är väl om jag kommer ha samma
              >rabatt på Subaru som jag har nu på Saab 😉
              >
              >Försöker få en provtur med Sabaru 9-2X men verkar inte så
              >lätt.. Återkommer om jag lyckas. 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.