› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Saabaru på tapeten igen
- Detta ämne har 14 svar, 1,041 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av
Toni.
-
FörfattareInlägg
-
16 april, 2003 kl. 10:23 #6743
doubleoseven
DeltagareDu tog orden ur munnen på mig 🙂
RiB
16 april, 2003 kl. 10:49 #81525Henrik
DeltagareHar mailat aftonbladet och frågat om just de uttalandena var citat eller personens egna åsikter..Får se om dom dyker upp och förklarar sig 🙂
16 april, 2003 kl. 11:01 #81515Subbahenke
DeltagareHalva artikeln var det ju bara att garva åt. Skall dock bli kul att vinka till alla ”kollegor” som åker omkring i ”Subaru 9-3 aero” hehe
Mvh Henrik
16 april, 2003 kl. 13:00 #81520Sso
DeltagareKan inte annat än att instämma, hur okunnig måste man vara för att skriva om bilar på AB egentligen?? Ska bli mycket roligt att se om dom bemödar sig med att svara….
16 april, 2003 kl. 16:29 #81522Froilan
DeltagareDet är den gamle hycklaren Robert Collin landets i särklass sämste motorjournalist som vräker ut sig all möjlig dynga som vanligt. Läs artikeln ”jag köpte en livsfarlig bil åt min son” alltså en gammal Peugeot 104 som inte hade fått fem stjärnor i krocktest. Undrar om hans grabb någonsin fick en trampcykel. Kanske herr Collin blev hjärnskadad när han voltade med Mercedes Weltklasse.
16 april, 2003 kl. 17:03 #81521Imp
DeltagareEhm framtung å trögstyrd? skulle vilja se den sab eller volvo tex som kan utmanövrera min subba.. det han menar kanske är det faktum att man får ha lite hjärna för att köra en subaru grrrrr fanns det skott pengar på folk vore han i top 10.
16 april, 2003 kl. 19:10 #81518Toni
Deltagare…och precis ikväll i Trafikmagasinet på TV så testade dom en begagnad
Saab 9-3. Så här sade Staffan Borglund: ”9-3:an har ingen äkta Saabkänsla, om man med det menar snärtighet, kvicka reaktioner och skarp styrning.
Här märks istället släktskapet med Opel Vectra tydligt. 9-3:an och Vectran bygger ju i stor utsträckning på samma pinaler. Saab 9-3 rullar tryggt på vägen, men kommunikativ och kul är den inte!”Jaha??? Så denna bil duger enligt Aftonbladet men inte en Impreza?
Tror att Saab-ledningens beslut tvärtom motiveras av behovet att sudda bort den tråk-stämpel dom har i USA och vinna nya bil-intresserade kunder. I USA körs Saab av lärare, arkitekter, konstnärer etc, folk som vill vara och är udda (Saab kallar det ”personliga”). Men det är knappast valet för de sportiga, de motorintresserade eller den breda massan i den yngre generationen. Med en liten sportig, motorstark Saabaru Impreza 9-2 så hoppas man hitta de yngre, sportiga och motorintresserade köparna.
För Subaru så handlar det förstås om chansen att sälja fler chassis, motorer och komponenter till GM, och deras kunder (d v s vi) köper även framöver äkta vara så detta är bara en bonus för Fuji Heavy Industries.
16 april, 2003 kl. 20:14 #81516LegacyLarsa
KeymasterEnligt mitt tycke, så känns det som om saab kommer att få lite av den stämpeln volvo 340-serien hade (Daf), dvs inte tillverkas i sverige, men det är ju ioförsig redan försent, då saab-cabben kommer att tillverkas i schweiz…
/Larsa
17 april, 2003 kl. 10:13 #81526Henrik
Deltagare>Kan inte annat än att instämma, hur okunnig måste man vara för att
>skriva om bilar på AB egentligen?? Ska bli mycket roligt att se om dom
>bemödar sig med att svara….Har eskalerat det till chefredaktören…
//Henrik
17 april, 2003 kl. 10:45 #81523modulated
DeltagareDet brukar finnas mailadress till tjänstgörande webbredaktör
som brukar svara snabbt på allt dumt som skickas till dem.
Prova att skicka det dit.// Patrick P.
17 april, 2003 kl. 10:49 #81527Henrik
Deltagare>Det brukar finnas mailadress till tjänstgörande webbredaktör
>som brukar svara snabbt på allt dumt som skickas till dem.
>Prova att skicka det dit.
>
>// Patrick P.Gjorde jag igår, inget svar.
17 april, 2003 kl. 11:00 #81524modulated
DeltagareÅ tusan, har de slöat till så pass på aftonbladet nu för
tiden, det var riktigt dåligt.// Patrick P.
17 april, 2003 kl. 13:37 #81528Todos
DeltagareTodos
Varför inte bojkotta AB ett tag?
Om 300 av 555 medlemmar inte köper AB
dagligen under en period så forlorar
dom 300x8kr=2400/dag på att inte svara 😀10 juni, 2004 kl. 18:40 #81519ExOrdis
DeltagareTodos du har PM!
10 juni, 2004 kl. 18:40 #81517Toni
DeltagareAftonbladet lika korkat och okunnigt som vanligt:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,293394,00.htmlInte visste jag att Impreza var en ”tio år gammal konstruktion som snart ska ersättas”.
Inte heller visste jag att Impreza var ”framtung och trögstyrd”. I prestandabilstest är det tvärtom vad som brukade sägas om förra 9-3 Viggen som baserades på Opel Vectra, medan Imprezan alltid fått beröm för sin perfekta balans och styrning.
Inte heller visste jag att ”fyrhjulsdrifssystemet inte är i topp”. Kanske menar man att systemet måste ha dessa ständigt skiftande oberäkneliga drivhjulsmoment som t ex Haldex har för att vara ”i topp” idag? Då kan dom ju bara titta på Audi med sitt ”gamla” Quattro-system. Konstigt att inte Aftonbladet dömer ut Audi också då med deras logik…Maken till okunnig och fördomsfull motor-journalistik!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.