SSC Allmänt snack Allmänt småprat Saabaru på tapeten igen

• Detta ämne har 14 svar, 1,041 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Toni.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    doubleoseven
    Deltagare

Du tog orden ur munnen på mig 🙂

RiB

Henrik
      Deltagare

Har mailat aftonbladet och frågat om just de uttalandena var citat eller personens egna åsikter..Får se om dom dyker upp och förklarar sig 🙂

Subbahenke
        Deltagare

Halva artikeln var det ju bara att garva åt. Skall dock bli kul att vinka till alla ”kollegor” som åker omkring i ”Subaru 9-3 aero” hehe

Mvh Henrik

Sso
          Deltagare

Kan inte annat än att instämma, hur okunnig måste man vara för att skriva om bilar på AB egentligen?? Ska bli mycket roligt att se om dom bemödar sig med att svara….

Froilan
            Deltagare

Det är den gamle hycklaren Robert Collin landets i särklass sämste motorjournalist som vräker ut sig all möjlig dynga som vanligt. Läs artikeln ”jag köpte en livsfarlig bil åt min son” alltså en gammal Peugeot 104 som inte hade fått fem stjärnor i krocktest. Undrar om hans grabb någonsin fick en trampcykel. Kanske herr Collin blev hjärnskadad när han voltade med Mercedes Weltklasse.

Imp
              Deltagare

Ehm framtung å trögstyrd? skulle vilja se den sab eller volvo tex som kan utmanövrera min subba.. det han menar kanske är det faktum att man får ha lite hjärna för att köra en subaru grrrrr fanns det skott pengar på folk vore han i top 10.

Toni
                Deltagare

…och precis ikväll i Trafikmagasinet på TV så testade dom en begagnad
                  Saab 9-3. Så här sade Staffan Borglund: ”9-3:an har ingen äkta Saabkänsla, om man med det menar snärtighet, kvicka reaktioner och skarp styrning.
                  Här märks istället släktskapet med Opel Vectra tydligt. 9-3:an och Vectran bygger ju i stor utsträckning på samma pinaler. Saab 9-3 rullar tryggt på vägen, men kommunikativ och kul är den inte!”

Jaha??? Så denna bil duger enligt Aftonbladet men inte en Impreza?

Tror att Saab-ledningens beslut tvärtom motiveras av behovet att sudda bort den tråk-stämpel dom har i USA och vinna nya bil-intresserade kunder. I USA körs Saab av lärare, arkitekter, konstnärer etc, folk som vill vara och är udda (Saab kallar det ”personliga”). Men det är knappast valet för de sportiga, de motorintresserade eller den breda massan i den yngre generationen. Med en liten sportig, motorstark Saabaru Impreza 9-2 så hoppas man hitta de yngre, sportiga och motorintresserade köparna.

För Subaru så handlar det förstås om chansen att sälja fler chassis, motorer och komponenter till GM, och deras kunder (d v s vi) köper även framöver äkta vara så detta är bara en bonus för Fuji Heavy Industries.

LegacyLarsa
                  Keymaster

Enligt mitt tycke, så känns det som om saab kommer att få lite av den stämpeln volvo 340-serien hade (Daf), dvs inte tillverkas i sverige, men det är ju ioförsig redan försent, då saab-cabben kommer att tillverkas i schweiz…

/Larsa

Henrik
                    Deltagare

>Kan inte annat än att instämma, hur okunnig måste man vara för att
                      >skriva om bilar på AB egentligen?? Ska bli mycket roligt att se om dom
                      >bemödar sig med att svara….

Har eskalerat det till chefredaktören…

//Henrik

modulated
                      Deltagare

Det brukar finnas mailadress till tjänstgörande webbredaktör
                        som brukar svara snabbt på allt dumt som skickas till dem.
                        Prova att skicka det dit.

// Patrick P.

Henrik
                        Deltagare

>Det brukar finnas mailadress till tjänstgörande webbredaktör
                          >som brukar svara snabbt på allt dumt som skickas till dem.
                          >Prova att skicka det dit.
                          >
                          >// Patrick P.

Gjorde jag igår, inget svar.

modulated
                          Deltagare

Å tusan, har de slöat till så pass på aftonbladet nu för
                            tiden, det var riktigt dåligt.

// Patrick P.

Todos
                            Deltagare

Todos
                              Varför inte bojkotta AB ett tag?
                              Om 300 av 555 medlemmar inte köper AB
                              dagligen under en period så forlorar
                              dom 300x8kr=2400/dag på att inte svara 😀

ExOrdis
                              Deltagare

Todos du har PM!

Toni
                                Deltagare

Aftonbladet lika korkat och okunnigt som vanligt:
                                  http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,293394,00.html

Inte visste jag att Impreza var en ”tio år gammal konstruktion som snart ska ersättas”.
                                  Inte heller visste jag att Impreza var ”framtung och trögstyrd”. I prestandabilstest är det tvärtom vad som brukade sägas om förra 9-3 Viggen som baserades på Opel Vectra, medan Imprezan alltid fått beröm för sin perfekta balans och styrning.
                                  Inte heller visste jag att ”fyrhjulsdrifssystemet inte är i topp”. Kanske menar man att systemet måste ha dessa ständigt skiftande oberäkneliga drivhjulsmoment som t ex Haldex har för att vara ”i topp” idag? Då kan dom ju bara titta på Audi med sitt ”gamla” Quattro-system. Konstigt att inte Aftonbladet dömer ut Audi också då med deras logik…

Maken till okunnig och fördomsfull motor-journalistik!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.