SSC Allmänt snack Allmänt småprat Saabklubben, ganska festliga – diskuterar hur enkelt det är att torka av en impreza..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Plogen
    Deltagare

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/viewtopic.php?t=1307

/Plogen

Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..

http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID20/136.html#

christopher
      Deltagare

fraSSe

Ganska festlig diskussion faktiskt 🙂 nästan ingen svävar i väg och kastar skit på Imprezan, utan man kan nästan ana lite respekt mellan raderna. Dom som fått se baken på en Impreza lär ju knappast skriva långa rader om det på sitt forum 😀
        Bra inlägg Johan, men kan hålla med – varför köra vinter bil på sommaren?

/
        fraSSe

Practos
        Deltagare

känner igen det där, tillhör väl deras agenda att ha samma diskussion varje år…?
          :D:D

SecretAgentMan
          Deltagare

Jaaa…enda gången jag gasat mot en SAAB, var på ett lagligt 402-metersrace (med riktig tidtagning).

Om jag inte minns fel så var det en hårt vässad 9-3 Aero, han gick imål med ~160 knyck (vilket en standard Impreza kan klara) – jag 177…och en tio billängder före.

Nu förnedrade jag honom totalt i starten, men drog ifrån hela vägen också.

Jag hade nog väntat mig att SAAB:en skulle krypa närmare mot slutet i alla fall – men den kanske inte var direkt vässad trots allt?

/J

Banträffsansvarig SSI
            Stolt ägare till Silverpilen

Banzaiii
            Deltagare

Notera hur lite diskussioner av det här slaget som förekommer på impreza.nu jämfört med andra forum.. Subaruägarna behöver inte skryta för varandra om hur lång … dem har och linda in sanningen i en massa crap om motorvägar, vintervägar, lufttemperatur, atmosfärtryck, hemlängtan, skitnödighet och etc…
              :D:D:D

Jjulle
              Deltagare

Morsan har en 9-3 aero. Den går som ett oljat bananskal rak fram 120-190 km/h men att ha 205hk på framhjulen är inte så roligt frå noll till hundra. Ratten beter sig som en hal ål.
                Och när det börjar svänga ordentligt är den för mjuk i fjädringen.
                Det är heller ingen trevlig upplevelse att få hjulspinn i 110 km/h på vinterväglag vid en omkörning.

Man kann inte gasa hur som helst med bara framhjulsdrift.

//Julle

Imp
                Deltagare

Fan jag spöa skiten ur en sab 90 på en en bensin mack.. gick mycket fortare att tanka min muhaaaaa!!! :p

Imp
                  Deltagare

>>Notera hur lite diskussioner av det här slaget som förekommer på
                    >>impreza.nu jämfört med andra forum.. Subaruägarna behöver inte skryta
                    >>för varandra om hur lång … dem har och linda in sanningen i en massa
                    >>crap om motorvägar, vintervägar, lufttemperatur, atmosfärtryck,
                    >>hemlängtan, skitnödighet och etc…
                    >> :D:D:D
                    >
                    >Stämmer faktisk, ”alla” andra forum så är det xxx vs xxx.
                    >Inte för jag säger att det är dåligt eller så, men så är det inte här.
                    >
                    >
                    >/Michael

*host* zatzy *host* 🙂

Dawn
                    Deltagare

Hi hi
                      Det sista inlägget på 1:a sidan av Cordone:

En annan polare har en impreza me 3″ + ökat laddtryck.. den går som helvete även efter 100 kan jag intyga..

Det är min lilla goding han talar om.

🙂
                      /Dawn

BUUU FÖR BPM SPORTS I UK GENOM MLS BIL OCH DÄCK I GBG!!!

Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod

jbs_racing
                      Deltagare

Tjenare allihop…

Jag kan bara säga som så här, det var jag som körde Legacyn som omnämndes i Saabforumet. Jag var på väg från Idre, med 2 passagerare och bilen fullsmockad med packning. Inte nog med det, en stötdämpare är dessutom helt slut, inte så kul att ligga i hastigheter över 140 då…

Jag skall tala lite med personen i fråga och kolla om han vill ställa upp i ett litet race eller nåt…

Eller vad tycker ni?

//Mattias
                        Legacy är trots allt också en Subaru…
                        http://surf.to/jbs_racing/

Wanderer
                        Deltagare

Kanske vi ska ha ett litet ”torka av”-forum också så att folk som byter från andra bilmärken inte ska känna sig helt vilsna när dom köper impreza och blir medlemmar här ? 😀

Allan
                          Deltagare

Jahopp..dax att sälja crap-bilen och investera i ett riktigt saab åk då..

DOOH!

I’m a cop and you will respect my authoritah!

Wiklundh
                            Deltagare

>Notera hur lite diskussioner av det här slaget som förekommer på
                              >impreza.nu jämfört med andra forum.. Subaruägarna behöver inte skryta
                              >för varandra om hur lång … dem har och linda in sanningen i en massa
                              >crap om motorvägar, vintervägar, lufttemperatur, atmosfärtryck,
                              >hemlängtan, skitnödighet och etc…
                              > :D:D:D

Stämmer faktisk, ”alla” andra forum så är det xxx vs xxx.
                              Inte för jag säger att det är dåligt eller så, men så är det inte här.

/Michael

ExOrdis
                              Deltagare

Det KAN ha att göra med att de flesta köper en Impreza för att de gillar
                                att KÖRA och inte enbart åka bil med möjlighet att endast i vissa lägen accelerera, viss skillnad där…
                                Eller som både Tommi och Petter säger om nya STi-03 att den är så otroligt
                                snäll och lättkörd. Om då likvärdiga förare sitter i olika bilar så vinner
                                troligtvis bilen med bättre körbarhet. Om förhållandet är att skillnader i körskicklighet föreligger och båda kör säg likvärdiga Saab 9-3, vem vinner troligast?
                                Att enbart jämföra rakt fram är ju som att säga helt lyriskt att X2000
                                minsann är snabbare än Roslagsbanan, och??

Gilarski
                                Deltagare

Fan jag spöa skiten ur en sab 90 på en en bensin mack.. gick mycket fortare att tanka min muhaaaaa!!! :p

Gammalt inlägg, tillika tråd, men kul läsning 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.