SSC Allmänt snack Allmänt småprat Säker parkering i Sthlm?!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Skall onsdagen den 30/11-2005 på konsert i Fryshuset/Arenan i Stockholm.

Se KARTA

Nu tänkte jag åka över kvällen från Dalarna så jag måste parkera på något säkert ställe i Stockholm. I närheten av arenan om det finns, annars vart som helst bara man kan åka t-bana/buss till/från parkeringen/arenan.

Gissning till schema:

Insläpp 18:30
      Förband: 19:30
      Huvudakt: 21:00 (?)
      Slut: 23:00 (?)

Har ni som bor i Stockholm några bra tips?
      Eller finns det någon vänlig själ som bor på något säkert ställe eller tom i hus innom t-bana/buss avstånd som har plats för en bil till de timmar som behävs på kvällen?

All hjälp mottages super tacksamt!

Larry
      Deltagare

Jag kan ordna parkering åt dig! Du får låna mitt garage över den kvällen (om inte det funkar kan jag orda ett annat!) Om du ställer den hos mig tar du bara Tvärbanan från Stora Essingen till Gullmarsplan och går sista lilla biten (5 min gång). Annars kan jag ordna en säker parkering i Enskede (=nära destinationen).
        Ring mig så ordnar vi det!
        Martin, 070-4808804

AK_Impreza
        Deltagare

vad ska du gå och se? seether eller helloween?

Niklas
          Deltagare

Kom hem till oss i Danderyd och parkera i vårt område. Lugnt och säkert. Eventuellt kan du ställa dig i garaget där Subarun står då grannens (AudiAnders här på forumet) plats är ledig (om han inte ställt tillbaka Audin där).

Från oss är det gångavstånd till Mörby Centrum / Danderyds sjukhus där du hoppar på tunnelbanan (röda linjen) och åker in till stan på 15min.

EDIT: Så kan vi passa på att mäta och diskutera dekaler också. 😉

Janne248
            Deltagare

vad ska du gå och se? seether eller helloween?

http://www.solace.mh.se/~el302/pics/Hellred.jpg så klart!

Janne248
              Deltagare

Tack för alla erbjudanden! Skall fundera lite! Frågan är bara hur t-bane/buss trafiken går OM nu det blir senare än kl 23:00. (Det var ju läääänge sedan man var på sådanhära upptåg…så det kanske håller på längre?)

Niklas
                Deltagare

http://www.sl.se har svaren på dina frågor. 😉

stockis
                  Deltagare

t-bane tågen går ju hela tiden 🙂

iaf var 10e minut vid den tiden?

Larry
                    Deltagare

Tvärbanan oxå! 🙂 Går framåt 01.00-tiden iaf (ingår i SL…)

modulated
                      Deltagare

Jag har haft min kokare ståendes utanför fryshuset ett antal ggr
                        utan problem, det är farligare att stå i ett parkeringshus när
                        du shoppar dukar till hemmet ;).

// Patrick P.

MickeM
                        Deltagare

Jag snokade på en Corvette tidigare i år som stod på en utställning… då sade den snällt på ämerikänskä att man
                          skulle gå bort osv. Det skulle vara nåt. =) Man kunde stå
                          en meter ifrån och gluna.

Janne248
                          Deltagare

Från oss är det gångavstånd till Mörby Centrum / Danderyds sjukhus där du hoppar på tunnelbanan (röda linjen) och åker in till stan på 15min.

Niklas; ”Stan” … vad jag förstår är Fryshuset inte så nära T-centralen….
                            Nån som har koll på närmaste T-bane station från Fryshuset? Eller finns det nån websida för att hitta det med?

Strat
                            Deltagare

Gullmarsplan, på gröna. Gå in på http://www.sl.se och gör en sökning. Mycket bra tjänst. Man kan mata in adresser direkt.

Janne248
                              Deltagare

Tack Strat! Verkar fungera fint. Fick denna information, dock så sökte jag på onsdagen före den 30/11, då kalendern inte räckte så långt fram.

Ta tunnelbanans röda linje från Danderyds sjukhus mot Fruängen.
                                Den går från Danderyds sjukhus 17:32
                                och kommer till Gamla stan 17:48.

Vid Gamla stan byter du till tunnelbanans gröna linje mot Hagsätra.
                                Den går från Gamla stan 17:52.
                                Du är framme vid Gullmarsplan 18:00.

Gå cirka 950 meter till Stockholm, Hammarby Fabriksväg 19.

Restid 28 minuter.

Niklas, är det OK med er den 30/11?!?!? När kommer du hem efter arbetsdagen? Måste åka från er 17:32 verkar det som. PM’a eller nått!

Niklas
                                Deltagare

Ojdå, läste det som 30/10 innan, 30/11 har vi ju flyttat till Vallentuna. 😮

Men du kan fortfarande ställa dig i området där vi bor nu, det är lugnt och säkert. Har haft Subarun stående utomhus där några nätter och de enda som gått förbi är pensionärer som muttrar över att det var bättre när Leif Loket Olsson var programledare för Bingolotto. 😉

Sorry för att jag är halvblind och inte läser månadssiffran.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.