SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Sälja Prodrive vinge, vilket pris?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    wenngren
    Deltagare

Tjena!
      Jag har en Prodrive vinge (blå) i grymt skick, har ni några tips om vad man kan ta för en sådan?

/Rickard

Niklas
      Deltagare

Äkta Prodrive eller en replika? Jag fick 7000kr för min äkta Prodrive då en norrman köpte den, men jag hade nog tur…

wenngren
        Deltagare

Grymt, och du skrattade hela vägen hem kan jag tro!

Hur ser jag om den är äkta eller plagierad då?

Rickard

OzO
          Deltagare

Grymt, och du skrattade hela vägen hem kan jag tro!

Varför det? Skönt att nån äntligen betalade för vad saker är värda för en gångs skull.

_______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
            Deltagare

Varför det? Skönt att nån äntligen betalade för vad saker är värda för en gångs skull.

Precis, visst var jag glad att jag fick så pass mycket pengar för vingen men samtidigt kostar vingen runt 15000kr ny. Problemet är att folk inte vill betala det orginalprylar är värda då man kan köpa en replika betydligt billigare.

Tidigare kunde man se att en Prodrive-vinge var en äkta då den hade ”Prodrive” loggan på båda sidorna men det finns det replikor med nu också. Fick en monteringsmanual med min vinge från självaste Prodrive i England. Den kan ju vara en liten hint om att det är en äkta vinge.

/N – som sålde sin orginalvinge för 3000kr! 😀

jraberg
              Deltagare

Precis, visst var jag glad att jag fick så pass mycket pengar för vingen men samtidigt kostar vingen runt 15000kr ny. Problemet är att folk inte vill betala det orginalprylar är värda då man kan köpa en replika betydligt billigare.Tidigare kunde man se att en Prodrive-vinge var en äkta då den hade ”Prodrive” loggan på båda sidorna men det finns det replikor med nu också. Fick en monteringsmanual med min vinge från självaste Prodrive i England. Den kan ju vara en liten hint om att det är en äkta vinge./N – som sålde sin orginalvinge för 3000kr! 😀

Fästena är en sak som kan skilja. Alien får hinta om hur orginal ser ut men jag vet att vissa kopior så får du borra själv och lösa problemet.
                Bromsljuset brukar ser ut som det kommer från biltema om det är en kopia.

-JR

Niklas
                Deltagare

Tyvärr har jag inte bättre bilder på vingen än de här:
                  http://www.shellkonto.nu/alien/gallery_020705.html

Men vingen passade mer eller mindre bolt-on i orginalvingens hål. Man var dock tvungen att borra upp en innerplåt på båda sidor nära gummipluggarna/stötdämparna för att kunna komma åt och skruva i skruvar här. Detta borde väl vara de främre hålen om jag tänker rätt.

Några bilder till från monteringen:
                  http://www.shellkonto.nu/alien/gallery_020706.html

På bilderna syns Halmstads snyggaste taxichaffis och gamla SSI-räven Twala. Tack igen för monteringen, även om vingen är såld sedan länge. 😉

wenngren
                  Deltagare

Super! Tack för alla svar. Hade ingen aning om att den var så dyr.

Min ser ut som på dina bilder Alien, ska kolla lite nogrannare vid tillfälle.
                    Grym sida du har förresten!

Mvh
                    Rickard

modulated
                    Deltagare

Iom att det inte finns några äkta att få tag på från fabrik så är
                      äljens 7000:- ett väldans rimligt pris. Även om den såldes till norge.
                      Plus att det knappt finns några äkta att handla begagnat heller.
                      Synd att din inte var till salu när min försvann förra året då har du
                      säkerligen fått ännu mer för den från försäkringsbolaget. Men det
                      löste ju sig bra ändå, och jag blev nöjd.

// Patrick P.

Niklas
                      Deltagare

Grym sida du har förresten!MvhRickard

Tack, jag vet men tack ändå. 😀 😉

wenngren
                        Deltagare

Grym sida du har förresten!MvhRickard

Tack, jag vet men tack ändå. 😀 😉

Blir sugen på en del av dina mods! 😛

När vi ändå pratar vingar, är STi-vingen du har bytt till lika dyr?

Rickard

modulated
                          Deltagare

När vi ändå pratar vingar, är STi-vingen du har bytt till lika dyr?Rickard

Japp, på ett ungefär, fast den är ungefär exakt lika svår att få tag
                            på en äkta av som prodrivevingen. Fast STi-vingarna finns det många
                            hyffsade kopior av iaf.

// Patrick P.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.