Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35989
    jaraneta
    Deltagare

      Hej!

      Jag har en 2008 Legacy Spec B E30R Sedan som jag köpte i 2016 – och nu letar vi efter kombiversionen eller en Forester, och jag vill antingen sälja bilen eller byta med någon som kanske letar efter Spec B bil.

      Bilen har kört 25 1xx mil och förutom ett par skavanker är det rostfritt och i bra skick. Förra ägaren bytte ut frambromsarna till HiSpec Monster4 big brake kit (360mm tror jag) med braided stainless kablar, och K Sport coilovers som jag tyckte var förhårda. Jag har bytt coilovers nu till BC Racing BR series coilovers som har mindre än 100mil på dem.

      18″ originala fälgar med 215/45 R18 Conti Ice Contact2 vinterdäck (nya – monterat i November 2018), och nya Pirelli P Zero Nero GT 225/40 R18 sommardäck som vi har precis beställt och ska monteras om några veckor.

      Bilen är också utrustad med dragkrok och Thule Wingbar Edge Black takräcke. Hela interiorn är som det ska – svartskinn, NAV, Spec B trim.

      Har bytt alla hjullager, nya bakbromsskivor och belägg, frambromsbelägg.

      Jag har lagt ut annonsen på blocket på 70tsek, all things considered att vi har lagt till nya grejer det senaste två år. Skulle hellre byta eftersom vi använder bilen varje dag. Nice om vi hittar Spec B kombi, men hela anledning för att sälja är för att vi har skaffat en valp! Och kom sommaren kommer vi köra och göra roadtrips med vovven, då bäst att vi har utrymmet för att alla i bilen sitter bekväma. Legacy eller Forester med bensin EJ-motorn går fint för oss.

      blocket länken här: https://www.blocket.se/jonkoping/Sub…26141.htm?ma=1

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.