› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Sålt Imprezan =(
- Detta ämne har 15 svar, 2,923 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av
Garagekungen.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2010 kl. 09:15 #24232
gotte51
DeltagareSålde min Sti igår till Stockholm. Undrar om här är någon på forumet som känner en Svante Lind? Han hade tydligen varit med å åkt lite is rejs på sjöarna i vintras tillsammans med några Subarus. Stört härlig kille!
/Johan
http://www.blocket.se/halland/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_29679562.htm?ca=20&w=1
25 september, 2010 kl. 11:02 #211151Garagekungen
DeltagareSålde min Sti igår till Stockholm. Undrar om här är någon på forumet som känner en Svante Lind? Han hade tydligen varit med å åkt lite is rejs på sjöarna i vintras tillsammans med några Subarus. Stört härlig kille!
/Johan
http://www.blocket.se/halland/Subaru_Impreza_Wrx_Sti_29679562.htm?ca=20&w=1
Tack för de vitsorden… (fast Stockholm… hmmm?!?)
🙂Väl hemma – ca kl 0400 i morse.
Kan komplettera med att yngste sonen fick köra STi:n i princip hela vägen hem (ja, han ÄGDE faktiskt HELA VÄGEN… :D:D:D)Johan, du får se till att besöka Sthlm i vinter så du får möjlighet att köra av dig lite – om bara isen är plogad.
Hoppas kunna ”hitta” en uppsättning ishjul till dess – så att Evo killarna/tjejerna inte får en promenadseger bara.Kort fråga när man ändå höjt rösten;
Hur gör man för att få möjlighet att kunna åka lite bana (asfalt) med likasinnade ?
Tips och datum emottages tacksamt – jag kan ju alltid få agera rundningsmärke åt er andra som är snabba…:o
/
Wannabe som ÄNTLIGEN blivit bara ”be”
Svante alias ”Garagekungen”25 september, 2010 kl. 11:41 #211149Fricke.w
DeltagareDu går med i SSI och betalar medlemsskap, så har du tillgång till ett par körningar pär år, med ssi och ford cluben, ska väl själv försöka åka på så många som möjligt till nästa år, när bilen äntligen är färdig, men kan ju vara intresant att få ika lite is också när den är färdig, så vart kör ni i stockholms området?
25 september, 2010 kl. 12:44 #211146hermelinen
DeltagareTack för de vitsorden… (fast Stockholm… hmmm?!?)
Kan komplettera med att yngste sonen fick köra STi:n i princip hela vägen hem (ja, han ÄGDE faktiskt HELA VÄGEN… :D:D:D)Johan, du får se till att besöka Sthlm i vinter så du får möjlighet att köra av dig lite – om bara isen är plogad.
Hoppas kunna ”hitta” en uppsättning ishjul till dess – så att Evo killarna/tjejerna inte får en promenadseger bara.Kort fråga när man ändå höjt rösten;
Hur gör man för att få möjlighet att kunna åka lite bana (asfalt) med likasinnade ?
Tips och datum emottages tacksamt – jag kan ju alltid få agera rundningsmärke åt er andra som är snabba…:o
/
Svante alias ”Garagekungen”http://rejsa.nu/bankalender.asp
Titta i kalendern efter typ Bandag för gatubilar.
26 september, 2010 kl. 09:13 #211144gotte51
DeltagareTack för de vitsorden… (fast Stockholm… hmmm?!?)
/
Svante alias ”Garagekungen”Hoppas du är nöjd med bilen Svante och att den uppfyller dina krav 😉 Har en syster som bor i Sthlm som vi besöker då och då. Blir att jag hör av mig nästa gång så jag får se att du sköter om min gamla pärla 🙂
Ha d fint å hälsa familjen!
\Johan
26 september, 2010 kl. 15:45 #211152Garagekungen
DeltagareDu går med i SSI och betalar medlemsskap, så har du tillgång till ett par körningar pär år, med ssi och ford cluben, ska väl själv försöka åka på så många som möjligt till nästa år, när bilen äntligen är färdig, men kan ju vara intresant att få ika lite is också när den är färdig, så vart kör ni i stockholms området?
Då väntar jag bara på inbetalningskortet…;)
26 september, 2010 kl. 15:48 #211153Garagekungen
Deltagarehttp://rejsa.nu/bankalender.asp
Titta i kalendern efter typ Bandag för gatubilar.
Toppen – vi ses 😀
26 september, 2010 kl. 18:29 #211145kamikaze
DeltagareDå väntar jag bara på inbetalningskortet…;)
Medlem blir man genom att fylla i ansökan på hemsidan
http://www.impreza.nu/club/medlems_ansokning.php
Betalningarna gås igenom ungefär en gång i månaden, brytdatun för år 2011 är 27 okt dvs betalningar gjorda efter det ger medlemskap året ut och hela nästa år.
Så lugnar du dig till efter 27 okt så får du medlemskap även 201127 september, 2010 kl. 04:46 #211142tendency
Deltagaremedlem blir man genom att fylla i ansökan på hemsidan
http://www.impreza.nu/club/medlems_ansokning.php
betalningarna gås igenom ungefär en gång i månaden, brytdatun för år 2012 är 27 okt dvs betalningar gjorda efter det ger medlemskap året ut och hela nästa år.
Så lugnar du dig till efter 27 okt så får du medlemskap även 20122011..! 😉
27 september, 2010 kl. 07:14 #211147NickeH
DeltagareVälkommen och grattis till en mkt fin bil.
Får tyvärr meddela att du inte kommer att få dit några isdäck om du inte byter fram bromsarna under vintern. Det går inte på 16″ däck och större isdäck finns nog inte.
27 september, 2010 kl. 08:26 #211140andreaswrx
DeltagareVälkommen och grattis till en mkt fin bil.
Får tyvärr meddela att du inte kommer att få dit några isdäck om du inte byter fram bromsarna under vintern. Det går inte på 16″ däck och större isdäck finns nog inte.
fel går aldeles utmärkt! Hör med mocomp om vilken fälg du ska använda! Finns några braid som funkar!
27 september, 2010 kl. 10:14 #211148NickeH
Deltagarefel går aldeles utmärkt! Hör med mocomp om vilken fälg du ska använda! Finns några braid som funkar!
Ok, visst allt går väl, men jag menade mest ur ett ekonomiskt perspektiv. Jag sålde just mina isdäck på plåtfälg för 2000kr.
Ska du ha braid kostar dom minst 1000kr styck dvs minst 4000kr + däcken. Med tanke på hur många gånger man kör på is per år är det otroligt felinvesterade pengar.
Bättre köra med bra dubbdäck med så pass ny bil. Man pajar lätt en massa plast när man kör av i dom hastigheter isdäck ger.
27 september, 2010 kl. 13:26 #211141andreaswrx
DeltagareOk, visst allt går väl, men jag menade mest ur ett ekonomiskt perspektiv. Jag sålde just mina isdäck på plåtfälg för 2000kr.
Ska du ha braid kostar dom minst 1000kr styck dvs minst 4000kr + däcken. Med tanke på hur många gånger man kör på is per år är det otroligt felinvesterade pengar.
Bättre köra med bra dubbdäck med så pass ny bil. Man pajar lätt en massa plast när man kör av i dom hastigheter isdäck ger.
1600 kostar braiden! i mina ögon är det totalt onödigt att ta ut en bil på isen om man inte har isdäck! köde i vintras med min sti 08 och en volvo 940 gl som hade isdäck! volvo var så mkt roligare att köra!
27 september, 2010 kl. 13:35 #211150goffemannen
Deltagare1600 kostar braiden! i mina ögon är det totalt onödigt att ta ut en bil på isen om man inte har isdäck! köde i vintras med min sti 08 och en volvo 940 gl som hade isdäck! volvo var så mkt roligare att köra!
håller med andreas. Ska man köra på isen å ha kul. RIKTIGT kul. Då ska man ha isdäck. Ingenting annat. Vanliga dubbdäck har inte en chans mot isdäck. Jag körde med min vinterbil på sjön i vintras. En sleten sierra 2.0 förgasare med 100hk(när den lämnade fabriken iaf). Hade isdäck på den. Å ja kan säga att ja hade riktigt roligt trots den låga effekten. De va bara att hålla fullgas hela tiden nästan. Bara att slänga upp han på ställ å hålla fullgas =). Om ja kommer ihåg rätt så körde jag ifrån en små trimmad GT med dubbdäck.
Här har ni bilen i action =)
27 september, 2010 kl. 19:07 #211143tendency
DeltagareÄsch, det är kul med dubbdäck också.. åtminstone till en början. Vill man sedan åka snabbare är det ishjul man ska ha. 🙂
Snart är det vinter!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.