SSC Allmänt snack Träffar Samåkning från Stockholm till 10 års träff

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Trafiken är nog galet lugn då kan jag säga ;P brukar inte vara uppe så tidigt men ska inte vara några problem.
      Ja vi kommer köra lungt dit, varför stressa? ;P

Men är det nån som vet exakt hur man kommer dit? ;P

Mvh Stoffe

Snofi
      Deltagare

Jag kanske ansluter…vilken avfart är det som menas?
        Jag har ju jordens sämsta lokalsinne, och det där är ju inte direkt hemmaplan.
        Finns det inte en Biltema i närheten…den kanske ligger precis bredvid?

Det är Tumba/alby avfarten och man ser ica maxi och biltema från motorvägen, annars om du inte hittar kan du ringa mig

Kristofer: 0737448753

Ubbe
        Deltagare

Visst ligger det en shellmack precis brevid också? Då kan man ju passa på att fylla bilen och dunkarna samtidigt. Vi dyker nog upp också.

@Mats> Arraksbollsfrukost? 🙂

Edit: Såg att det var Ica Maxi det snackades om… McD/Shell måste väl vara bättre, det är ju precis vid motorvägen…

Manor
          Deltagare

Visst ligger det en shellmack precis brevid också? Då kan man ju passa på att fylla bilen och dunkarna samtidigt. Vi dyker nog upp också.

@Mats> Arraksbollsfrukost? 🙂

Edit: Såg att det var Ica Maxi det snackades om… McD/Shell måste väl vara bättre, det är ju precis vid motorvägen…

Bara någon bestämmer var, så ska jag försöka att hitta. För mig kvittar det var…så länge som jag hittar :rolleyes:.

Arraksbollar kan det nog bli…om jag hittar något försäljningsställe :p.

Manor
            Deltagare

Jag hade inte tänkt åka så tidigt då jag bara ska vara åskådare i morgon men jag hänger nog på morgonsvängen i alla fall 🙂 Hur är trafiken en lördagmorgon vid 05:45 genom Stockholm? 😉

Jag ser också gärna ett ganska lugnt tempo… Kring 100km/h är soppaförbrukningen under 1 liter/mil men i 140k/km är den 1.5 liter/mil 🙂

Du skrev 05:45 genom Stockholm, men om du ska vara på plats till 06:30 så har du en rejält tilltagen marginal…men bättre tidig än sen såklart.
              Själv hade jag tänkt åka från Å-berga vid den tiden, men det var kanske lite väl optimistiskt :confused:.

syke
              Blockerad

Jag ser också gärna ett ganska lugnt tempo… Kring 100km/h är soppaförbrukningen under 1 liter/mil men i 140k/km är den 1.5 liter/mil 🙂

Max 100 blir det för mig!

Markus
                Deltagare

Hehe, möjligt men jag har dålig koll på hur lång tid det tar från Helenelund till Botkyrka. Hitta.se sa 3 mil och räknar man på ett snitt på 70km/h så blir det nästan 45 min. Förmodligen klarar jag inte att köra så långsamt men som du sa, bättre tidig än sen 😉

Bra där Syke, då behöver jag inte känna mig ensam. Har visserligen högre utväxling på lådan men tar det gärna soppasnålt i alla fall 🙂

Ubbe
                  Deltagare

Va? Hur tänkte du nu? Jag skulle säga knappt 30 minuter…

Manor
                    Deltagare

Då kvarstår bara frågan om det är Ica Maxi eller McD/Shell som gäller 06:30-06:45?
                      Är det samma avfart?
                      Är det på olika sidor om motorvägen?

Vem bär vad och i vilken hand?
                      Chefen bär ansvaret i första hand, och då det är Snofi:s tråd så är det han som är chef. Just nu gäller alltså Ica Maxi tills eventuellt Snofi ger kontraorder. Ok?

100 km/h är helt ok för min del :).

Snofi
                      Deltagare

Men ska vi ta ica parkering eller Shell macken? jag röstar shell macken då alla kan tanka bilarna och dunkarna och kanske tom kan ta och köpa frukost ;P

När man kör av motorvägen och man kommer ifrån stan så kommer man se shell macken. Det är bara att ta vänster efter att man har kört av motorvägen så ligger donken och Shell.

SHELL vid motorvägen i Botkyrka
                        Tid: 06:30 vi väntar en kvart och sen kör vi vid kl 06:45.

Låter detta bra?

/Stoffe

Manor
                        Deltagare

Men ska vi ta ica parkering eller Shell macken? jag röstar shell macken då alla kan tanka bilarna och dunkarna och kanske tom kan ta och köpa frukost ;P

Ugh, hövdingen för tråden har talat :).
                          Det är nu alltså McD/Shell som gäller.
                          Är det samma avfart?
                          Är det på olika sidor om motorvägen?

Ubbe
                          Deltagare
                            syke
                            Blockerad

Låter bra, det kör vi på!

Snofi
                              Deltagare

Manor: det är samma avfart men istället för att svänga höger när du har komigt av avfarten Tumba/Alby så tar du vänster och du kommer se macken + donken som ligger brevid varandra.

Är det mer frågor är det bara att fråga på 😉

Ubbes karta är perfekt för den som kör gps 😉

Markus
                                Deltagare

Alright, Shellmacken it is!

Va? Hur tänkte du nu? Jag skulle säga knappt 30 minuter…

Bra fråga. Jag skyller på matkoma… Nu får jag också 25,71 minuter 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.