SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt samma motor i sti-08 och sti-11?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    teow
    Deltagare

tjena
      har köpt en sti racing 2011
      och innan köpet så prata jag med återförsälgare och subaru nordic
      (tror jag dom heter ..dom som tar in subaru till sverige)
      i allafall dom påstår att det inte är samma motor i en 2008 och en 2011 och att 2011 inte har varit några motorras på org.motorer bara några som har varit trimmade.
      någon som vet något mera om detta..?
      mvh.teo

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Jag köpte en vevaxel från en sti racing 2011 som rasade efter under 1000 mil. Säkert något måndagsex men helt klart värt att mappa bilen så den inte går för snålt etc. Var väl problem med att de var felmappade från fabrik från och med -06. Om inte annat för att kunna njuta av bilen och inte vara nervös för ras.
        Välkommen hit:)

andreaswrx
        Deltagare

Jag köpte en vevaxel från en sti racing 2011 som rasade efter under 1000 mil. Säkert något måndagsex men helt klart värt att mappa bilen så den inte går för snålt etc. Var väl problem med att de var felmappade från fabrik från och med -06. Om inte annat för att kunna njuta av bilen och inte vara nervös för ras.
          Välkommen hit:)

Räcker ju med att det är uppdaterat från subaru, somma alla ska blivit om det inte missats på någon service, ja det är ju jätte bra och mappa och bli av med maskinskadeförsäkringen, eller du trodde kanske att det gällde då? har man en motor och ska mappa den så bör man kolla upp hur den är inuti före mappning för att vara på den säkra sidan

teow
          Deltagare

tack för svar
            får söka vidare i detta..

Fricke.w
            Deltagare

Någon form av uppdatering av kolvarna, samt clerance i cylindrarna, måste subaru ha gjort till den nyare sti bilen du har, har fruktansvärt svårt att tro att subaru bara blundar för felet fortfarande, då de funnits sen 2006, och lär ha kostat dom ofantliga summor, om man bara tittar på subaru forums trådar i usa och england, där de rassat väldigt många 2006-2009.
              Så vore mer än dåligt om dom bara sopat de under mattan, och lossats som ingen ting, så med största sannolikhet har dom åt gärdat felen, men som andreaswrx skriver så kan de ju fort farande vara värt att kolla så bilen är optimerad med rätt programvara för europa, då de verkar ha slarvats med de.

Men ska de inte finnas en representant från subaru nordic på de här forumet, han lär ju kunna svara svart på vit, om de åt gärdat något på nyare ej25 och ej257 motorerna.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.