Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Heatseeker
    Deltagare

Är på jakt efter sänk fjädrar till min gt kombi my00 ….

någon som har begagnat eller vet vart det finns att köpa “helst i sverige” och inte allt för dyrt..

mvh micke

FeA
      Deltagare

http://www.stotdamparexperten.se/

H&R-fjädrar för 2000kr med medlemsrabatt

Niklas
        Deltagare

FeA: Där kostar de 2156kr med medlemsrabatt.

Annars kan du snacka med BVS-Robban (medlem här på forumet) på BVS i Västerås, han kan också fixa H&R-fjädrar. Jag köpte precis en uppsättning från honom tillsammans med fyra nya däck.

H&R-fjädrarna sägs sänka 5cm fram och bak men detta på en ny bil. En bil som min som rullat närmare 10000mil lär inte sänka lika mycket då fjädrarna som sitter på säkert inte är lika höga som de var från en början. Får hoppas att bilen inte blir högre med sänkfjädrarna. 😀

Om du inte vill sänka så mycket så rekommenderar jag Eibach som kostar runt 2800kr i England eller runt 3300kr i Sverige (tex http://www.cardesign.se)

Tolle
          Deltagare

Prata med BVS-robban 021-135525
            Jag betalade 2100 ink moms ink frakt.. det var det billigaste jag hittde och då e dom nya av märket H&R.

BVS-Robban
            Deltagare

Ja det är bara att höra av er !
              Jag har precis monterat på en uppsättning H&R på en GT. Resultatet blev så bra det kan bli. Perfekt låg inte för hög inte för låg-perfekt 🙂
              Bilen känns mkt stabilare men för den skull inte stötig och jobbig !
              Uppdaterar med bilder

Addson
              Deltagare

Har ett par H&R sjädrar liggandes om du e intresserad! Finns i sthlm!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.