SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Sänkfjädrar Classic STI

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Gystompa
    Deltagare

Halloj

Har börjat kika efter sänkfjädrar till min V3 STI, då jag tycker att coilisar blir lite väl grotesco =)

Men har läst lite på engelska återförsäljares sidor att sänkfjädrarna inte sänker bilen lika mycket på STI bilarna som på ”vanlig” Impreza Turbo.

Stämmer detta eller finns det ingen sanning i detta? Det borde väl vara någon i klubben som provat/kör med sänkfjädrar på en GammelSTI? Blev det nå Grreat successs? 🙂

Mvh

Gilarski
      Deltagare

Lite OT. Åkte med en som hade STI spiraler när jag sökte kärra i UK, faktiskt riktigt hårt & perfekt sänkning, grymt snyggt enligt mig. 🙂

Gystompa
        Deltagare

Det är väl precis exakt likadana fjädrar till alla Imprezor innan 00, det dom menar är säkert att STIn är lägre från fabrik jämfört med en icke STI, och därav blir sänkningen mindre. Sen så sänker ju olika fjädrar olika mycket. Frågan är hur skicket på dina dämpare är, lär ju vara rätt slut med tanke på att dom är rätt gamla, coilovers kanske vore bättre ändå? 😉

Var exakt det jag menade 🙂 Var lite slö när jag formulerade frågan.
          Einbach sänkte t.ex mer jämfört med TEIN på en STI enligt scoobyworld. APEX är också lite på tapeten.

Ska ta mig en funderare kring det här 🙂

Gystompa
          Deltagare

Det blev coilovers till slut iallafall 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.