SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Sänkfjädrar impreza sti 04

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Hjelm
    Deltagare

Hej! sitter och funderar på vad ska man ha för fjädrar? letar efter fjädrar som sänker 35 – 40 mm, kanske man ska ha lite lägre fram eller vad tycker folket, alla tips välkomna, gärna så billiga och bra som möjligt Såklart =)..

MVH Hjelm

Fricke.w
      Deltagare

Ja sti bilarna i alla fall, är ju högre fram från fabrik som de verkar, så stira dig inte blind på att de sänker mer fram än bak, får de ser ändå jämnt och fint ut i slut ändan 🙂
        Tein är vi ju många på deta forum som kör på, båda vad gäller sänk fjädrar som coilovers.

Hjelm
        Deltagare

Ja sti bilarna i alla fall, är ju högre fram från fabrik som de verkar, så stira dig inte blind på att de sänker mer fram än bak, får de ser ändå jämnt och fint ut i slut ändan 🙂
          Tein är vi ju många på deta forum som kör på, båda vad gäller sänk fjädrar som coilovers.

ja hitta några tein fjädrar som sänkte 55mm fram och och typ 30mm bak, känns lite väl mycket eller hur funkar de ?

MVH

Hjelm
          Deltagare

Tein värkar som ett bra alternativ . hitta några på scoobyworld som jag börjar fundera lite på, http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_271&products_id=1476 någon som kör på dessa på sin sti som kan tycka till och visa kanske ? !

tänkte även deras stänkskydd, verkar ju gassigt någon som har erfarenhet av dem? http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=199&products_id=1597

MVH Hjelm

Håenström
            Deltagare

Kör på Tein,jag hade sådana på min sti funkade kanon.
              Den blev lite lägre fram,helt okey stuk.

Hjelm
              Deltagare

Kör på Tein,jag hade sådana på min sti funkade kanon.
                Den blev lite lägre fram,helt okey stuk.

okej har du ngn bild så man uppfattar hur det blir =) ?

MVH

Håenström
                Deltagare

Nej tyvärr har ingen bild,jag har coilovers på nu.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.