Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Putte GT
    Deltagare

Hej jag undrar vilket märke man ska köpa och och vad de kostar, nu menar jag bara sänknings fjädrar.

gotte51
      Deltagare

Är det värt att lägga ner pengar på enbart fjädrar eller ska man skrapa ihop till fjädrar OCH dämpare?

nån som vet? 🙂

SecretAgentMan
        Deltagare

Det beror ju alldeles på vad du är ute efter. 🙂

Är det brist på slantar och det är stuket du är ute efter så finns det fjädrar som sänker lagomt, och fungerar bra med standarddämparna (att sänka för mycket, och/eller med för hårda fjädrar försämrar bara).

Men ett riktigt coiloverpaket landar på 13 och uppåt, att fippla med konidämpare och fjädrar är inte mycket billigare.

/J

Adam K
          Deltagare

Mats, jag vet men jag frågar jerry så mycket redan så jag tänkte han skulle slippa nångång!
            Matmor, de där sänker för mycket, eibachs verkar vara just vad jag vill ha.

Äh, jag försöker få kontakt med dem imorrn för ett beställa pronto.

Wish me luck 😉

FeA
            Deltagare

H&R fjädrar som sänker 50mm kostar 2,076 kr klubbpris.

Dom köpte jag av stötdämparexperten. Sänker 15-20mm, och absolut inte 50 som dom anger!
              Vart lagom sänkt, och lite roligare att köra 🙂
              Framför allt så är det ett mycket bra pris…

/FeA – som inte har budget där coilovers får plats

gotte51
              Deltagare

Ok jag som bara kör på gata och är ute efter sänkningen för syns skull så räcker det kanske med fjädrar då…

dragster
                Deltagare

Måste bara instämma om H&R fjädrarna.
                  Dom sänker snarare runt 20mm än 50mm som dom anger.

MVH
                  Roger

Manor
                  Deltagare

Hej !

Tein sänker mest (40-45mm) och kostar cirka 4.500:-.
                    Eibach sänker cirka 20-25mm och kostar cirka 2.000:-.
                    Montering inkl. hjulinställning för ovan kostar cirka 2.000:-.

Detta avser en GT (99-00)…och uppgifterna är tagna ur minnet, men gammal som man är så kan jag ha förträngt något ;).

mvh Mats N

Manor
                    Deltagare

Letar efter Eiachfjädrar, Scoobymania har dem, nån som vet hr lång tid leverans därifrån tar, och hur mycket fraktkostnaden är?”Eibach Pro Spring Kit MY 93-00″, det är väl dessa som gäller?Jag har också frågat OCL Brorsson, men där kostar de 3100:-, men de hade också en ’STi’sats, är det bara till New-age sti’or eller skulle de passa på min gamla -98 också? Vad är skillnaden om de passar???-Vill få arslet ur trunken

Kolla med Jerry, han har pejl på detta.

mvh Mats N

Adam K
                      Deltagare

Letar efter Eiachfjädrar, Scoobymania har dem, nån som vet hr lång tid leverans därifrån tar, och hur mycket fraktkostnaden är?

”Eibach Pro Spring Kit MY 93-00”, det är väl dessa som gäller?
                        Jag har också frågat OCL Brorsson, men där kostar de 3100:-, men de hade också en ’STi’sats, är det bara till New-age sti’or eller skulle de passa på min gamla -98 också? Vad är skillnaden om de passar???

-Vill få arslet ur trunken

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.