SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Sätta i nya högtalare. Hur?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Pontus
    Deltagare

tänkte att jag skulle sätta i nya högtalare i förar o passagerar dörren, o undrar om man måste slita bort hela sidan för det? noterade en skruv vid handtaget och en i den lilla fickan där på sidan, men sen då? vågade inte slita o dra i den direkt

edit: Jag har en -03a WRX och den ser inte ut alls som den på jerrys sida

Manor
      Deltagare

Lämna in bilen för monteringen…det är mitt tips :).

mvh Mats N

2ny
        Deltagare

Om du inte redan fått ordning på det… så är det bara att ta bort de synliga skruvarna o sen ta ett stadigt grepp o klicka loss dörrsidan som sitter med clips.

m_thread
          Deltagare

Kolla här:

Mitt tidigare inlägg med bilder å allt

Lite bilder och instruktioner som jag fixade då jag bytte framsystem i min STi.

/Fredrik

Martinr
            Deltagare

jag trixade med ramarna som medföljde till basen samt använde limpistol till diskanterna! funkar urbra än så länge.
              satte även i 6*9 i hatthyllan samtidigt, skruvade underifrån och använde papp som både dämpning och tätning.

/martin

Janne248
              Deltagare

.satte även i 6*9 i hatthyllan samtidigt, skruvade underifrån och använde papp som både dämpning och tätning./martin

Bilder på det montaget?

//Janne – med högtalare i bakdörrarna som är skit

m_thread
                Deltagare

jag trixade med ramarna som medföljde till basen samt använde limpistol till diskanterna! funkar urbra än så länge.satte även i 6*9 i hatthyllan samtidigt, skruvade underifrån och använde papp som både dämpning och tätning./martin

Martin, hur kopplade du in högtalarna i hatthyllan, skarvade du vid bakdörrarna och kopplade ur orginal? Eller gick du med färska tåtar ända framifrån?

/Fredrik – Sugen på nåt i hatthyllan…

Martinr
                  Deltagare

jag kan ta bilder med min mobil, kameran blev stulen när syrran hade den i stan nyligen…!!
                    kan lägga upp dem i eftermiddag

jag hade dragit nya kablar från stereon, men det satt någorlunda fina kablar och hade ingen större lust att göra om förra ägarens jobb.

/Martin

Martinr
                    Deltagare

får verkligen inte till det med mobilen, man ser inte ett skvatt!
                      får ta det en annan gång om det blir träff i göteborg i sommar =)

/Mvh Martin

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.