SSC Allmänt snack Allmänt småprat Scoop?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    ImprezaVbG
    Deltagare

Har scoopet alltid funnits på GT:n?

Janne248
      Deltagare

Ja det har det väl. Det har ju alltid varit en topmonterad intercooler så scoopet har väl alltid funnits på Turbomodellerna.

See katalog från 1996:
        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album76/FRONT_small.jpg

stor bild

ImprezaVbG
        Deltagare

ok,jag undra för jag såg en Impreza idag som såg precis ut som en GT men som inte hade scoop.
          Men nu då var de väl ingen GT 🙂

Niklas
          Deltagare

Mr Impreza: Finns ett antal icke turbosar i Götet men ingen GT med frontmonterad IC och huv utan scoop. Inte vad jag någonsin sett varjefall.

ImprezaVbG
            Deltagare

Kan nog tro att det va en GL då.
              Tack för era svar!

Janne248
              Deltagare

Kanske en RX med turbo vinge. RX har ju samma front med stora dimljus och med en turbo vinge kan man ju missta sig om man möter en snabbt.

Niklas
                Deltagare

Finns ingen RX i stan med stor vinge, inte som jag sett under snart 3 år. Finns/fanns en blå med silverlackad kjol och orangea positionsljus och orange neon under. Inga GT-stolar, ingen GT-huv, platt vinge (inte GT-orginal alltså), …

ImprezaVbG
                  Deltagare

Denna stog parkerad utanför Ridderheim. Den hade likadan front o kjolar som en GT o som jag kunde se så hade den en ”liten” vinge.
                    Så en RX ser ut som en GT fast inget ”pulver” under huven? 🙂

Janne248
                    Deltagare

> platt vinge (inte GT-orginal alltså), …

Platt vinge, alltså liten vinge?? Det var ju standard på GT 95-98. 99-00 hade ju den större (V4) vingen.

EDIT: Förtydligande.

Janne248
                      Deltagare

>Så en RX ser ut som en GT fast inget ”pulver” under huven? 🙂

RX -99 men med GT (-00) vinge.
                        http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/bilder/RX_front_small.jpg

Niklas
                        Deltagare

En RX ser exakt ut som en GT förutom huven och vingen. Ingen skillnad på front, kjolar eller bak. Därför man kan skaffa sig en snik-Impreza genom att köpa en RX och byta stolar, huv och vinge och vips har du en GT…utan turbo. 🙂

Wiklundh
                          Deltagare

Eller en GT med frontmonterad IC och huv från en GL.

MDE
                            Deltagare

Det var nog en GL alltså en impreza utan turbo inge scoop inge luftintag inge drag med andra ord;-) 😉

/MDE

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.