Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    daniel83
    Deltagare

Hejsan!
      Jag vet att det finns några trådar som har titeln ”Scoop”.

Det jag undrar över är om -03ans scoop passar rakt av på en GT???

//Daniel – undrar

Blocken
      Deltagare

Nej, det passar inte rakt på – däremot finns MY03-lookalike-scoop att handla på MY03-lookalike-scoops-affärn (vet inte exakt namn på affärn, men någon som vet skriver säkert det här i tråden). 🙂

Tjing!

/Black

Min STi

daniel83
        Deltagare

Det visste jag att det fanns ett look-a-like-scoop.

Tack Block för ett snabbt svar.

//Daniel – undrar inte längre

Blocken
          Deltagare

Det visste jag.Tack Block för ett snabbt svar.//Daniel – undrar inte längre

Gött mos!

/Black – undrar när snön kommer

Min STi

Niklas
            Deltagare

http://www.zerospec.com

high level scoop ’03 model
              03 model look ,will fit all 97-00 bonnets without modifiaction
              €175.00

Janne248
              Deltagare

Japp, look-a-like scoop finns!
                http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/bilder/scoop3.jpg
                Hade ett på min GT. Vrål coolt! :+ 😛 😉 🙂 😀
                Montage beskrvning

Dempa
                Deltagare

Hallo

Jag lånar tråden lite…
                  Finns 03:ans scoop (det högre) även till en 01?

/Dennis

minid
                  Deltagare

Man kan köpa ett exakt likasant scoop som sitter på stierna 03-05.. det var en engelsk internet butik som hade det… det dem hade gjort var att förminska det lite i den delen där man fäster det i huven…

kommer dock inte ihåg vad adressen var.. 🙁

MVH

Philip

AK_Impreza
                    Deltagare

http://www.streetpower.se har 03′ scoopen look-a-like till gt!

apache54
                      Deltagare

Lånar oxå tråden lite. är på jakt efer ett inverterat scoop, vart hittar jag det?

Adam K
                        Deltagare

Sök sök sök,
                          jag råkade på det för nån vecka sen ute på nätet, men nu hittar jag det inte igen, var nån föräljare på nätet med det. Det var dock inte ett helt inverterat scoop utan släppte ut luften snett uppåt-bakåt.

En variant borde vara att sätta en bakävnd grill ungeför som evona under gallret. Då slipper du luftvirvlarna scoopet orsakar.

Adam K
                          Deltagare

Svaret fanns på vår egen sida… Streetpower har 2st bakvända scoop (heat vent)

http://streetpower.se/index.php?page=shop.browse&root=6&category_id=295&option=com_phpshop&Itemid=1

Lånar oxå tråden lite. är på jakt efer ett inverterat scoop, vart hittar jag det?

pannan
                            Deltagare

Själv är jag inne på att byta huv till en som är scooplös p g a att det stora scoopet har sådan lyftkraft. Inte kul i högre farter.

Adam K
                              Deltagare

Helt riktigt pannan. Bli först med en seriös huv!
                                (om jag hade några som helst planer på att skaffa FMIC skulle huven ’följa med’)…

/A

Strat
                                Deltagare

Helt riktigt pannan. Bli först med en seriös huv!(om jag hade några som helst planer på att skaffa FMIC skulle huven ’följa med’)…/A

Det har jag haft planer på länge, dvs att huven skulle följa med 😉

Problemet med att sätta ett vent istället för ett scoop är att området där det sitter har ett enormt övertryck. Även om man byter scoopet mot ett vent går luften ner där. (Det helt omvända scoopet lär väl funka bättre iofs.) Lite samma med att sätta scoop där de två mindre ventsen sitter original (GT). Där finns ett stort undertryck som suger ut luft.

Summa summarum (?): Luft tar man ut fram på huven, och in längre bak.

Trial har en huv till GC’n med ett vent fram på huven. Om jag ska byta blir det en sån.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.