SSC Allmänt snack Allmänt småprat sedan vs kombi

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

Juka: Klockrent! Lyd nu ett gott råd: Trimma inte! Det första trim du köper är säkert billigt, men det är bara det första steget mot en bil som inte ’går’ att köra dagligen. Lägg isåfall de pengarna i en hög och köp en gammal STi när de räcker till det (Sooner rather than later kommer de att göra det!)

Abacus: Svart eller guld

Juka
      Deltagare

Nja, får se hur det blir med trimningen. Tycker den går lite för tyst nu, så ett 3″ från turbon med racekat tror jag det blir iaf.
        Sen kanske bättre luftfilter och soppa pump och sen kanske en mappning hos jrm. Men sen får det vara nog 😛

tendency
        Deltagare

Grattis till ett bra bilköp Juka!
          abacus
          ser kanoners ut, det måste jag säga, gillar dom målade oken, funderar på att göra mina, men vilken färg passar till grön lack ????
          Du har en GT med den mörkgröna lacken? Om det inte vore så att troligtvis minsta lilla bromsdamm syntes vita ok, så skulle jag köra det!

Imprezan i garaget

Adam K
          Deltagare

Nja, får se hur det blir med trimningen. Tycker den går lite för tyst nu, så ett 3″ från turbon med racekat tror jag det blir iaf.Sen kanske bättre luftfilter och soppa pump och sen kanske en mappning hos jrm. Men sen får det vara nog 😛

Precis.
            8-10 000 för agat, sen 1000 *2 för filter o wallbro’n, och 10 000 till för mappningen.
            Sen inser du att du behöver mätare. några tusen till, sen blir du missnöjd med väghållningen, delvis pga den högre effekten. 6-10 000 till.
            Sen tar du den till banan och känner att den inte har tillräckligt med kraft, eller bromsar för dåligt, eller ic’n blir varm efter nägra varv….
            Börja inte trimma bruksbilen.

NickeH
            Deltagare

Nja, får se hur det blir med trimningen. Tycker den går lite för tyst nu, så ett 3″ från turbon med racekat tror jag det blir iaf.Sen kanske bättre luftfilter och soppa pump och sen kanske en mappning hos jrm. Men sen får det vara nog 😛

Precis.8-10 000 för agat, sen 1000 *2 för filter o wallbro’n, och 10 000 till för mappningen.Sen inser du att du behöver mätare. några tusen till, sen blir du missnöjd med väghållningen, delvis pga den högre effekten. 6-10 000 till.Sen tar du den till banan och känner att den inte har tillräckligt med kraft, eller bromsar för dåligt, eller ic’n blir varm efter nägra varv….Börja inte trimma bruksbilen.

Jag känner igen scenariot 🙂 jag jobbar varje dag på att intala mig själv att inte trimma bilen mer än med det 3″ system som sitter på.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.