SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Segar sig på laddtrycket??

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    svant
    Deltagare

Segar sig på laddtrycket?? den hackar typ till som den stänger av bränslet och sen drar det iväg fint? men är lite små seg att bygga tryck också =/ är en wrx fast med sti tubro och 3″. någon som kan ha en tanke? sitter öppen dump på men känndes som det blev bättre när jag spännde upp den lite.

ha d gött =)

Mumin
      Deltagare

Är den mappad?

svant
        Deltagare

den är mappad 🙂

Patrick P931
          Deltagare

Mappad med dump?

Har du orginalventilen kvar, prova stoppa dit den.

pettsun
            Deltagare

liknande fel på min med. vad var felet?

svant
              Deltagare

Men drar man på 1,2,3 osv så går den fint när man får varv på maskin, men åker man och normal gasar på 4 och 5an så är det segt som korvspad =/ samma för dig?

pettsun
                Deltagare

Men drar man på 1,2,3 osv så går den fint när man får varv på maskin, men åker man och normal gasar på 4 och 5an så är det segt som korvspad =/ samma för dig?

njaa.. när jag drar den på växlarna så går den fint. men när man kör på lägre växlar eller backen med liten belastning/lågavarv så går bilen hackigt/ryckigt samt att jag har en ojämntomgång.
                  Jag lutar åt att det kan vara nått stift som är risigt men dem är bytta för 30000km sedan till HKS HR8.

Jonnek
                  Deltagare

tjaba tönkte precis dra ny topic ang de här

min GT-00 har börjat bete sig likadant, drar jag fullt från 1an så drar den som den ska på alla växlar . men om ja kör tex på 2an o börjar dra på då rycker de o har sig sen släpper ryckningarna och sen går den jämt men segt/slött 1sek kanske sen får den ladd o sticker iväg som ett SKOTT 😀 nybytta tändstift förövrigt. funderar på tändkablarna? som svant säger med varv så rycker det inte.

om nån löser sitt problem hojta till här. jag hojtar till om jag får ordning på min å =)

pettsun
                    Deltagare

Kan mycket väl bara tändkablarna på din. testa spruta vatten på dem och kolla om det knistrar och har sig.
                      Har inga tändkablar på min bil uta nen spole per cylle

Jonnek
                      Deltagare

oki ska kolla. förövrigt går bilen jämnt på tomgång och om man kör vanligt, rycker bara när man gasar på. såg att min lambdamätare hoppade mellan lean o optimal fram o tillbaka vid jämngas idag :S

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.