- Detta ämne har 11 svar, 994 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2002 kl. 07:25 #273MangeDeltagare
LAST EDITED ON Sep-13-02 AT 10:15AM (GMT)
Oj oj.. Nu är man glad här på jobbet. Ringde och beställde 6250mil service nyss.Trodde att hela lönen skulle försvinna. Men det skulle bara kosta 1350kr. Gud så skönt!! Kanske man har råd att köpa något kul denna månad.
Värst av allt så jobber en kille på verkstan där typ 18år och har nyss fått körkort och jag vill ju inte att han ska ut och tok köra min fina subaru, så jag sa att försäkringen inte gäller för folk under 25. Då jag bara är 22 🙂
/Mange
13 september, 2002 kl. 07:50 #36570KopparbergDeltagareMen verkstaden har väl en egen försäkring som gäller när bilen är inlämnad.
Så att även om du bara skule ha en trafikföräkring och de är ute och provkör och krockar så täcker deras försäkring upp skadan.
Eller har jag fel?13 september, 2002 kl. 08:13 #36565MangeDeltagareLAST EDITED ON Sep-13-02 AT 10:14AM (GMT)
kom på att det kanske är så. jag litar ändå inte på unga mekaniker som kör volvo 240 =)Ska säja till när jag lämnar in bilen också.
13 september, 2002 kl. 09:43 #36563dlehtihetDeltagareSkriv upp mätarställningen innan du lämnar in bilen. Det har funnits folk på mailinglistan som sett sin bil susa fram i väldigt höga hastigheter mitt i stan trots att bilen var inlämnad på verkstad. Skulle det visa sig att bilen gått X antal mil under verkstadstiden kan man ju ifrågasätta vad fan de håller på med. Visserligen går det nog att skruva mätaren, men tror inte att de skulle ge sig på en sådan operation bara för att de varit ute och buskört.
//Danne
13 september, 2002 kl. 10:25 #36566MangeDeltagareDet ska jag göra.
/Mange
20 september, 2002 kl. 05:07 #36567MangeDeltagareNu är bilen på service. Tog bort restriktorn igår. skrev även upp mätarställningen.
/Mange
20 september, 2002 kl. 13:36 #36561Janne248DeltagareRestriktor = ?
/Janne
20 september, 2002 kl. 14:12 #36568MangeDeltagareLAST EDITED ON Sep-20-02 AT 04:13PM (GMT)
Nu är bilen tillbaka. Känns konstigt att någon annan har vart och skruvat med den. Inga fel 🙂Satte tillbaka restriktorn och körde hem. Märkte rätt fort att turbon började ladda vid ca 2300rpm på 2:an och det ska den väl inte göra med orginal DP???
Ska åka tillbaka imorgon och fråga vad dom har gjort.
Edit: Dom hade bara kört 2km med bilen. 🙂
/Mange
20 september, 2002 kl. 15:46 #36564dlehtihetDeltagareInnan min DP operation så började den spola upp vid runt 2500 rpm med orginal dp monterad. Får du någonsin veta vad de gjort så är ialla fall jag nyfiken på att få veta vad 🙂 Hur laddade den innan servicen?
M v h
Daniel
20 september, 2002 kl. 19:29 #36569MangeDeltagareDen började ladda runt 3000rpm.
men bilen går som en klocka.
/Mange
19 november, 2003 kl. 19:43 #36562ADDE.HDeltagare>Skriv upp mätarställningen innan du lämnar in bilen. Det har funnits
>folk på mailinglistan som sett sin bil susa fram i väldigt höga
>hastigheter mitt i stan trots att bilen var inlämnad på verkstad.
>Skulle det visa sig att bilen gått X antal mil under verkstadstiden
>kan man ju ifrågasätta vad fan de håller på med. Visserligen går det
>nog att skruva mätaren, men tror inte att de skulle ge sig på en sådan
>operation bara för att de varit ute och buskört.
>
>//DanneEtt sådant ställe är PLA i jordbro industiområde!
/Adde10 juni, 2004 kl. 18:40 #36560ExOrdisDeltagareEtt annat kul sätt är att montera dubbade vinterdäck och ta bort restriktorn.
= Skittråkig att provköra och lätt att kolla på däcken hur provturen körts. 😉
Det tänker iallafall jag göra när bilen under kommande vecka ska få sin ursprungliga form åter. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.