• Detta ämne har 6 svar, 1,372 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av matte555.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

nu är de dags att för service på min bil då den har gått 12000mil fast de är 10000mil service som ska göra å undar vad ska byts vet att kamrem ska bytas,

finns de någon lista på Internet?

STIred
      Deltagare

kamrem, motorolja + filter, växelådsolja, olja i diff, bromsvätska, kylvätska,kylarslangar,bränslefilter, luftfilter, tändstift.

Tror jag fick med allt. beror lite på när vissa av ovanstående byttes senast.

/r

Mumin
        Deltagare

jag kan fixa protokoll för GT 99-00 om så önskas. är iaf inte bränslefilter låda och diff har jag för mig. det är vid 15000 men skadar ju inte att byta iaf 😛

matte555
          Deltagare

bränslefilter, olja i låda+diff byts med 5000mils intervall…
            dvs 5000mil, 10000mil osv.

NickeH
            Deltagare

Det står precis vad som ska bytas/kontrolleras vid vilka miltal i serviceboken som du förhoppningsvis har fått med bilen.

En bil utan servicebok skulle jag inte köpa, ok om den inte är fullstämplad men inte utan boken.

berne
              Deltagare

jag kan fixa protokoll för GT 99-00 om så önskas. är iaf inte bränslefilter låda och diff har jag för mig. det är vid 15000 men skadar ju inte att byta iaf 😛

det hade varit guld om du kunnde maila till mig?

berntsson88@hotmail.com

mvh

matte555
                Deltagare

Har mailat ett serviceschema till dig hoppas det hjälper.

/Mattias

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.