Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Skimmi
    Deltagare

Hej alla Subbi kunniga.

Jag tror det är dags att göra service på subban, när jag köpte den då var servicen gjord på 2700mil och nu bilens mätare ligger på 3800mil antar att det måste göras en service.. Men reckommenderar ni att åka till subaru verkstad och utför servicen? Eller kan jag göra det själv om det är bara olje/filter?

-Vilken olja skulle ni rekommendera att ha i bilen (märke/Watt)?
      -vilken oljefilter?
      -ska jag behöva byta växellådesolja om ja vilken sort?
      -tändstift kanske m.m?

Om jag kan byta och göra servicen själv hur blir det med stämpeln i serviceboken?

Bilen är sti racing sedan 2011.
      Tacka för all hjälp och svar.
      Mvh Skim

adrenalin
      Deltagare

Hej,

Det står i serviceboken när du ska göra service, där står även vad som ska göras.
        Rekommenderar att du lämnar in bilen till en Subaru verkstad och får en stämpel som du givetvis inte får annars.

kinugawa
        Deltagare

Om man behöver fråga hur man skall gå till väga med en service så är det bässt allt lämna bort bilen. :p

Andersson
          Deltagare

Sen är det ju fri service vid 3000 och 4500mil först vid 6000 man behöver betala själv och då är det motorolja, alla filter, växellåda, bakaxel och bromsvätska.

Skimmi
            Deltagare

Aha det står max 4500mil eller 3 år free service, jag trodde att det som faller först och bilen är mer än 3 år gammal.. men i alla fall jag ska lämna den hos subaru verkstad och göra allt som behöves. Jag får tacka för alla svar -)

Andersson
              Deltagare

Aha det står max 4500mil eller 3 år free service, jag trodde att det som faller först och bilen är mer än 3 år gammal.. men i alla fall jag ska lämna den hos subaru verkstad och göra allt som behöves. Jag får tacka för alla svar -)

Tänkte inte på det, gjorde ju mina tre innan den va ett år 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.