SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Service intervaller?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Någon här som kan alla service intervaller? När dom görs, vad som görs och hur mkt det kostar?

Själv har jag en GT som nyss har fått sin stora service så jag undrar vad som kommer sedan.

//.zip

Desen
      Deltagare

Om du gjort den stora servicen så menar du väl 10k mil servicen? Denna borde kostat dig runt 10000 kr? Här bytte de alla vätskor, oljor, kamrem o stift osv.
        Nästa stora service är då vid 15000 mil denna kostar runt 5000kr. samma som 10k fast utan kamrem o stift.
        Därimellan kommer en mindre service var 2500 mil som kostar runt 2500kr. Var 1250 mil är det dags för oljeservice. Ingen stor kostnad.
        Vill du vara snäll mot din motor så skulle jag rekomendera att du byter motorolja o filter var 625 mil.

Exakt vad de gör vid de olika servicetillfällena står väl i din servicebok. I den finns ett schema.

MariaimprezaGT
        Deltagare

jag var på veddige bil å traktor. de ska ha 6500 plus moms för den stora servicen, under förutsättning att inget annat behöver bytas. sen typ en tusing för det de byter olja å filter på.

Impreza GT is teh ####!!

Niklas
          Deltagare

jag var på veddige bil å traktor. de ska ha 6500 plus moms för den stora servicen, under förutsättning att inget annat behöver bytas. sen typ en tusing för det de byter olja å filter på.

Vilket landar på 9000-10000kr vilket är det pris som normalt brukar vara priset och som Desen skrev.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.